شناسهٔ خبر: 65535593 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

احداث طرح‌های شهری پایتخت با اعتبار ۳۰۰ هزار میلیارد ریال

تهران بزرگ - ایرنا - معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال، ‌ طرح عمرانی و خدماتی در سطح مناطق اجرا و شهروندان از آن بهره‌مند شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عباس شعبانی عصر دوشنبه در مراسم افتتاح ۱۱۰ طرح شهری شهرداری منطقه ۱۱ از افزایش ۲ و نیم برابری بودجه مناطق در سال آینده خبر داد و افزود: انتظار این است با این افزایش بودجه حداقل ۱۰ برابر بیش از سال جاری کار انجام شود.

به گفته وی، منطقه ۱۱ تهران امسال جزو پنج منطقه برتر تهران به لحاظ اجرای طرح‌های مختلف مدیریت شهری بوده است.

شهردار منطقه ۱۱ تهران نیز گفت: ۱۱۰ طرح شهرداری بر مبنای الگوی پویش امید و افتخار و نمایه‌ ای از جاری و ساری بودن خدمت در دستگاه شهرداری تهران شامل اقدامات ویژه و شاخص نظیر خدمات ایجادی، احداثی، توسعه‌ای و ترویجی در این منطقه اجرایی و عملیاتی شد.

سیدمحمد موسوی افزود: این طرح‌ها شامل اقدام ویژه احداث ساختمان پارک آموزش ترافیک، راه‌اندازی مجموعه شهربانو، احداث باغ‌راه کاشان، راه‌اندازی مجموعه شهردخت، احداث بازارچه دستفروشان سرمد، احداث مجتمع تعمیرگاهی موتورسیکلت قلمستان، احداث بوستان مافی، توسعه پایانه معین، راه‌اندازی خانه‌های کوثر، نصب ایستگاه‌های شارژ برقی تاکسی در پایانه کاوه، بهسازی معابر، تجهیز بوستان‌ها، راه‌اندازی بازار میوه و تره‌بار رازی، پیاده‌روسازی، پیاده‌راه‌سازی و تأمین روشنایی بود.

به گفته وی، در حوزه نهضت آسفالت و اقدامات عمرانی طی سال جاری رشد پنج برابری نسبت به سال‌های گذشته داشتیم و این خدمت برای شهروندان با محوریت کوی‌ها و معابر فرعی اجرا شد که بیشترین میزان رضایتمندی مردمی را به همراه داشت.

موسوی با بیان اینکه منطقه ۱۱ از موضوعات خدمات شهری عبور کرده است، گفت: با اجرای طرح ویژه قدم‌به‌قدم بطور مستمر بازدید و نظارت از نگهداشت منطقه انجام شده و بدون هیچ نگرانی در این حوزه تلاش کردیم به موضوعات شهرسازی بیشتر تمرکز داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در این حوزه با تکیه بر تقویت آموزش‌هایی که متولی دیگری به جز شهرداری ندارند، احداث ساختمان‌هایی نظیر آموزش ترافیک را در دستور کار قرار داده‌ایم؛ چراکه آموزش‌هایی نظیر فرهنگ ترافیک و فرهنگ تفکیک پسماند متولی دیگری در شهر ندارد.

موسوی به ساماندهی مشاغل با ایجاد بازارچه‌هایی برای دستفروشان نظیر بازارچه سرمد و مجتمع قلمستان، توسعه فضای سبز با ایجاد بوستان مافی و برنامه‌ریزی برای افزایش این موضوع تا ۱۰ هزار مترمربع تا سال آینده، بر تحقق ۸۰ درصدی طرح تحولی ۲۰ گانه و تحقق کامل طرح ۳۶۰ درجه در این منطقه تاکید کرد.

نظر شما