شناسهٔ خبر: 65535554 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مخالفت ۲ وزیر افراطی کابینه رژیم صهیونیستی با توقف جنگ

تهران – ایرنا - وزرای دارایی و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) ضمن اعلام مخالفت با توقف تجاوز به نوار غزه پیش از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، سایر مقامات این رژیم را نیز به سازشکاری متهم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های فلسطینی، «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی با انتقاد از دعوت آمریکا از «بنی گانتس» عضو کابینه جنگ این رژیم برای سفر به واشنگتن برای رایزنی درباره مذاکرات اخیر با حماس گفت: گانتس، ضعیف ترین شخص در کابینه نتانیاهو است و آمریکا تلاش می کند کابینه و جبهه داخلی اسرائیل را دچار دودستگی کند.

اسموتریچ افزود: گانتس، در خدمت منافع دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکاست و طرح آن کشور برای برپایی کشور فلسطین را ترویج می دهد.

«ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز با انتقاد از مذاکرات با حماس در قاهره برای توقف جنگ گفت: حماس به صورت عمدی در مذاکرات تعلل می کند تا بدین ترتیب اسرائیل را برای توقف جنگ در ماه رمضان تحت فشار قرار دهد.

بن گویر افزود: باید دستور توقف فوری مذاکرات و آغاز مرحله شدیدتری از جنگ صادر شود.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در ادامه گزافه گویی های خود، گفت: باید در زمینه ورود به مسجد الاقصی در ماه رمضان محدودیت هایی، حتی برای فلسطینی های داخل اراضی سال ۱۹۴۸ وضع شود.

در حالی که تلاش کشورهای میانجی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات برای توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه ادامه دارد، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرده است که طی روزهای آتی حملات گسترده ای به رفح انجام خواهد داد؛ حملاتی که با چراغ سبز دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا صورت می گیرد.

شهر رفح بیش از یک میلیون و چهارصد هزار آواره فلسطینی را در خود جای داده و آوارگان در این منطقه با کمبود شدید آب آشامیدنی، مواد غذایی و امکانات حداقلی برای زندگی مواجه هستند. این در حالی است که رژیم صهیونیستی با محاصره شدید نوار غزه، از ورود کمک های بشردوستانه بین المللی به این منطقه جلوگیری می کند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

نظر شما