شناسهٔ خبر: 65533229 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

دادستان تهران خبر داد؛

اعطای ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به زندانیان بی‌بضاعت در سال جاری

دادستان تهران خبر داد؛ دادستان عمومی و انقلاب تهران از اعطای ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به زندانیان بی‌بضاعت از محل اعتبارات ستاد دیه و صندوق‌های قرض‌الحسنه در ۱۱ ماه گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران در جلسه شورای عالی قضایی از هفت هزار و ۹۱۵ مورد بازدید قضات از زندان‌های استان تهران طی ۱۱ ماه سپری شده از سال جاری خبر داد و گفت: این میزان بازدید نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی از رشد ۱۰ درصدی اعطای مرخصی‌ به زندانیان و افزایش ۲۸ درصدی استفاده از پابند الکترونیک در ۱۱ ماه سپری شده از سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: همچنین از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان بهمن‌ماه، با جمع‌آوری ۹۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل ستاد دیه و جذب کمک‌های خیرین و ارائه کمک‌های بلاعوض به زندانیان بی‌بضاعت در تهران، سه هزار و ۶۲۵ نفر از زندان آزاد شدند.

صالحی در ادامه، از اعطای ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به زندانیان بی‌بضاعت از محل اعتبارات ستاد دیه و صندوق‌های قرض‌الحسنه در ۱۱ ماه گذشته خبر داد و گفت: از آغاز فروردین ماه سال جاری تا پایان بهمن‌ماه، ۱۷ هزار و ۲۵۰ بسته معیشتی از محل اعتبارات انجمن‌ها و خیریه‌ها میان خانواده‌های زندانیان نیازمند تهران توزیع شده است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران همچنین از کاهش ۵۴ درصدی صدور قرار بازداشت موقت و کاهش پنج درصدی قرارهای کفالت منتهی به بازداشت در ۱۱ ماه سپری شده از سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: میزان دادرسی الکترونیک در تهران طی ۱۱ ماه گذشته بیش از ۹۰ درصد بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما