شناسهٔ خبر: 65532878 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری ۲۲ عنوان برنامه در روز شهید:

شهادت، آب حیاتی که انسان را جاودانه می‌کند

خبرگزاری صدا و سیما

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام از اجرای ۲۳ عنوان برنامه به مناسبت گرامی داشت روز شهید در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

شهادت، آب حیاتی که انسان را جاودانه می‌کند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ «جمال اسدی» در بیست و چهارمین جلسه شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با تقدیر از حضور مردم به ویژه خانواده‌های معظم شهدا در پای صندوق‌های اخذ رأی، اظهار کرد: در هفته بزرگداشت روز شهید بیش از ۲۲ عنوان برنامه در سطح استان برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: حضور وکلا در ۳۰ منطقه استان برای حل مشکلات حقوقی خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان از جمله برنامه‌های شاخص بزرگداشت روز شهید در استان ایلام است.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام تشریح کرد: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، برگزاری یادواره ها، برپا کردن میز خدمت در محل نماز جمعه، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار ایلام، اجرای برنامه فرهنگی و ورزشی و... از دیگر برنامه‌های بزرگداشت روز شهید در استان است.
اسدی تصریح کرد: برنامه‌های بزرگداشت روز شهید از پانزده تا ۲۲ اسفندماه است.
وی با تقدیر از فعالیت‌های صدا و سیما و دیگر رسانه‌های استان در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، افزود: دستگاه‌های اجرایی به تکالیف قانونی خود در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عمل کنند.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام ابراز کرد: «طرح سلام شهید» در روز ۲۲ اسفندماه به همت دستگاه‌های اجرایی استان برگزار می‌شود و در این طرح به صورت همزمان، مدیران و مسئولان با خانواده‌های معظم شهدا دیدار خواهند کرد.
اسدی بر لزوم اهتمام دستگاه‌های اجرایی استان به اختصاص یک درصد از بودجه خود به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد.
وی با بیان این که اختصاص این بودجه تکلیف قانونی دستگاه‌های اجرایی است، اظهار کرد: دیوان محاسبات بر اساس گزارش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان این میزان بودجه را مورد تأیید قرار می‌دهد.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام نیز در این نشست با گرامی داشت هفته شهید، گفت: امروز هر چه داریم از برکت خون شهدا و حضور خانواده‌های معظم شهدا است؛ بنابراین باید تکلیف خود را در برابر آن‌ها انجام دهیم.
«ناصر نجفی» خاطرنشان کرد: فرهنگ شهادت از ویژگی‌های بارز نظام جمهوری اسلامی ایران است و همه ما باید در تبیین و ترویج فرهنگ شهادت اهتمام داشته باشیم. 
در این نشست مقرر شد که همه دستگاه‌های اجرایی استان به منظور بزرگداشت روز شهید، با خانواده معظم شهدا دیدار کنند.

نظر شما