شناسهٔ خبر: 65531193 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای طرح «مسطورا» ادامه دار باشد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر آوردن قرآن در متن فعالیت و زندگی دانش آموزان، گفت: اجرای طرح «مسطورا» به ماه رمضان ختم نشود و ادامه دار باشد.

صاحب‌خبر -

**اجرای طرح «مسطورا» ادامه دار باشد
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نشستی با حضور مدیران مدارس متوسطه که برای تبیین طرح ملی قرآنی مسطورا برگزار شد، اظهار کرد: باید قرآن در متن زندگی دانش آموز بیاید مسئله مورد توجه ما در اهتمام دسته جمعی و اجرای طرح مسطورا، آموزش روانخوانی، روخوانی و تجوید قرآن نیست، موضوع مورد تاکید ما آوردن قرآن در متن فعالیت و زندگی دانش آموز است.

وی ادامه داد: در اجرای طرح مسطورا، به جرعه‌ای از انس و یادگیری مفاهیم قرآن اکتفا کنیم و نور قرآن را به دل او بتابانیم تا دانش آموز خود را مخاطب قرآن ببیند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: باید تلاش کنیم با اجرای طرح مسطورا، این مضمون را به گوش دانش آموز برسانیم که قرآن را مخاطب خود قرار دهد، آموزش و پرورش در اجرای این طرح، محور و دیگر نهاد‌ها مکمل هستند.

حجت الاسلام قمی اظهار کرد: دانش آموزان باید بتوانند آیات قرآن را به مرور فرا بگیرند و با مضمون آن آشنا شوند همچنین به مرور زمان باید بتوانند آیاتی را حفظ کنند، لذا اجرای طرح مسطورا به ماه رمضان ختم نشود و ادامه دار باشد.

وی گفت: آیاتی از قرآن کریم در طرح مسطورا انتخاب شود تا دانش آموز جرعه‌ای از قرآن را بچشد، اما تشویق ما، تشویق مقام معظم رهبری و تاکید بر حفظ قرآن است.

حجت الاسلام قمی افزود: کتاب هدایت، عامل به هدایت رساندن شما نیست، این کتاب، خود نور و هدایت است، اگر انس و محبتی برقرار شود، می‌توان مضمون این کتاب را به زندگی افراد آورد.

طرح ملی «مسطورا» در راستای اجرای حفظ موضوعی قرآن کریم برگزار می‌شود و حفظ موضوعی قرآن یکی از شیوه‌های حفظ است تا دانش‌آموزانی که توان حفظ ترتیبی قرآن را ندارند به حفظ موضوعی قرآن بپردازند؛ این شیوه کاربردی‌تر برای استفاده در زندگی است.

نظر شما