شناسهٔ خبر: 65512906 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کوک شدن ساز جوانی جمعیت در استان

استاندار کرمان در جلسه ستاد خانواده و جمعیت گفت برای جوانی جمعیت استان برنامه های خوبی از جمله تسهیلات در نظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -
کوک شدن ساز جوانی جمعیت در استان
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان،فداکارافزود نیمی از کارکنان دولت در مجموعه آموزش و پرورش فعالیت دارند و سهم بسزایی در فرهنگ‌سازی ایفا می‌کنند، حضور مدیران آموزش و پرورش در جلسات مربوط به جوانی جمعیت ضروری است.
فداکار با اشاره به ارزیابی عملکرد مدیران و دستگاه‌ها نسبت به حمایت از طرح جوانی جمعیت و خانواده افزود: جمعیت کارگری زیادی زیرمجموعه صنایع و بنگاه‌های اقتصادی هستند که می‌توان طرح جوانی جمعیت را برای آن‌ها اجرا کرد و اهداف و برنامه‌ها را در اختیار شرکت‌ها گذاشت.
وی ادامه داد: دستگاه‌ها تکالیف قانونی در قالب بودجه سالانه دارند که تعیین و تکلیف شده و در جلسه آینده شورای برنامه‌ریزی استان اعلام خواهد شد.
استاندار کرمان بیان کرد: کرمان از استان‌های پیشرو در جریان جمعیت است، روند کاهشی جمعیت متوقف شده است و از همه ابزارها برای تشویق فرزندآوری باید استفاده شود، تسهیلات و ظرفیت‌ها برای کمک به درمان ناباروری بکارگیری شود.
مریم‌سادات طباطبایی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان در این جلسه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص جمعیت، گفت: تنها ۴ سال زمان داریم که در تله جمعیتی گرفتار نشویم، لذا نسبت به جوانی جمعیت، باید قدم حیاتی برداشت.
وی افزود: در اولین قدم باید سن ازدواج کاهش یابد، فرهنگسازی‌ها برای تسهیل امر ازدواج باید رواج داده شود.
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان نیز گفت: در راستای تشویق به ازدواج و فرزندآوری، ۳ هزار سری جهیزیه به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان تهیه شده، همچنین وام ازدواج برای کارکنان و فرزندان آنها فراهم شده است.
وی افزود: بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ مورد برای درمان ناباروری در مرکز درمان ثبت‌نام کرده‌اند که تحت حمایت کمیته امداد قرار داشتند.

نظر شما