شناسهٔ خبر: 65511990 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

یک بام و دو هوای رتبه بندی بازنشستگان

شهروند خبرنگاری از اعمال نشدن حکم رتبه بندی معلمان در حکم بازنشستگی ۵۳۰۰ نفر از بازنشستگان توسط سازمان بازنشستگی گلایه کرده اند.

صاحب‌خبر -

یک بام و دو هوای حکم رتبه بندی بازنشستگان

به گزارش سرویس شهروندخبرنگار خبرگزاری صداوسیما، یکی از اقدامات قابل تحسین دولت اجرای قانون رتبه بندی معلمان بود که باعث افزایش قابل قبول این قشر کم درآمد شد اما متاسفانه با بی قانونی برخی از دستگاهها این اتفاق خوب برای برخی از بازنشستگان آموزش پرورش با تلخکامی همراه شد. شهروند خبرنگاری از اعمال نشدن قانون رتبه بندی برای بیش از پنج هزار بازنشسته آموزش و پرورش گلایه دارند.

متن پیام شهروند خبرنگار ما را در زیر می خوانید:

با سلام اینجانب بازنشسته آموزش و پرورش در ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ می باشم .در زمان شاغل بودن فوق العاده رتبه بندی در حکم حقوقی من از اول مهر ۱۴۰۰ اعمال شده و آن را دریافت کرده ام .اما پس از بازنشستگی صندوق بازنشستگی علیرغم نص صریح قانون که حقوق بازنشستگی میانگین حقوق دو سال آخر است از اعمال رتبه بندی در حقوق بازنشستگی اینجانب استنکاف می کند و دلیل آن را واریز نشدن کسورات از طرف آموزش و پرورش و عدم تامین اعتبار از طرف سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است . من به همراه ۵۳۰۰ نفر از بازنشستگان ۴۰۱ این مشکل را داریم و این دو نهاد ما را به یکدیگر حواله داده و از حل مشکل ما خودداری می کنند در حالی که در آذر ماه برای ۵۰ هزار نفر از بازنشستگان مشابه وضعیت ما اصلاحیه احکام توسط صندوق صادر و معوقات آنان نیز داده شده است .خواهشمند است جهت رفع این تبعیض و ناعدالتی آشکار پیگیری و اقدام مقتضی مبذول فرمایید .مشکل ما ۵۳۰۰ نفر با یک جلسه بین سازمان برنامه ، صندوق بازنشستگی و وزارت آموزش و پرورش در حضور معاون اول رییس جمهور قابل حل شدن است .متاسفانه کارشکنی این ۳ نهاد باعث بی اعتمادی و دلسرد شدن ۵۳۰۰ نفر شده است .

نظر شما