شناسهٔ خبر: 65508487 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار ایلام: ۲۴ میلیون نهال در استان ایلام کاشت می‌شود

استاندار ایلام‌ گفت: طی چهار سال ۲۴میلیون نهال در استان ایلام کاشت می‌شود. استاندار ایلام‌ گفت: طی چهار سال ۲۴میلیون نهال در استان ایلام کاشت می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا ازایلام ، روز یکشنبه ۱۳ اسفندماه، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با حضور در دفتر استاندار ایلام با وی دیدار و گفتگو کرد.

استاندار ایلام در این دیدار ضمن تبریک هفته منابع طبیعی در خصوص فرمان مقام معظم رهبری در خصوص کاشت یک میلیارد نهال در کل کشور طی چهار سال، گفت: در این طرح یک میلیارد نهال در کل کشور کاشت و تولید می‌‌شود که سهم استان ایلام در این طرح کاشت ۲۴ میلیون نهال است که تاکنون ۶ میلیون نهال کاشت شده است.

وی افزود: طرح کاشت یک میلیارد نهال در کل کشور از اقدامات خوبی است  که توسط مقام معظم رهبری دستور آن صادر شد که در حفظ محیط زیست، جلوگیری از وقوع  گرد و غبار، تنوع در روح و روان انسان‌ها،  جابجایی توده‌های هوا موثر و  از سویی گردشگران از سایه این نهال‌ها استفاده می‌کنند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با تاکید بر مردم‌پایه بودن طرح کاشت ۲۴ میلیون نهال در استان، تاکید کرد: ضرورت دارد این طرح مردم‌پایه باشد و خود مردم در کاشت، صیانت و نگهداری از نهال‌ها مشارکت داشته باشند چراکه هر طرحی مردم در آن مشارکت داشته‌اند موفقیت در آن طرح بیشتر است.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: همانطور که تاکید کردیم از مجموع ۱۳ کیلومتر حد فاصل پل زائر تا میدان اربعین، ۷ کیلومتر آن نهالکاری شد که پس از عملیات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده استان، مابقی طرح تکمیل می‌شود.  

وی خاطرنشان کرد: ایلام به‌واسطه اربعین، ۳میلیون و ۶۰۰ هزار زائر  در اربعین و در طول سال ۱۰ میلیون زائر از استان تردد می‌کنند و این میزان تردد ظرفیتی برای توسعه و رونق اقتصادی استان است.

نماینده عالی دولت در استان در خصوص اسکان  زوار در پارک چغاسبز شهر ایلام، اضافه کرد: سال گذشته ۶ هزار زائر و امسال بیش از ۲۰ هزار زائر در مجموعه چغاسبز اسکان یافتند و در سال جدید با در نظر گرفتن اعتباراتی مجموعه چغاسبز تجهیز می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما