شناسهٔ خبر: 65496364 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲ منتخب حوزه انتخابیه بیرجند راهی مرحله دوم شدند

بیرجند - ایرنا - ۲ منتخب مردم حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف که آرای بیشتری کسب کردند، در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با هم رقابت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا سید حسن هاشمی با ۲۶ هزار و ۸۰۹ رای و علی مولوی حقیقی با ۲۴ هزار و ۲۰۲ رای از مجموع ۱۴۳ هزار و ۴۳۰ رای، ۲ نامزدی هستند که به مرحله دوم انتخابات راه یافتند.

حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف ۳۳ نامزد نمایندگی داشت که هیچ کدام موفق به کسب حداقل ۲۰ درصد آرای مردم نشدند و انتخابات در این حوزه دو مرحله‌ای شد.

سید حسن هاشمی دارای دکترای تخصصی حقوق جزا و جرم‌شناسی است و از سال ۱۳۷۸ تاکنون عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند است و در این مدت سمت‌هایی چون مدیریت گروه حقوق قضایی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند، معاونت آموزشی این دانشگاه و ریاست دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند و استان را عهده‌دار بوده است.

وی همچنین وکیل پایه یک دادگستری است و مسئولیت‌های چون مشاور حقوقی استانداران پیشین خراسان جنوبی را در کارنامه خود دارد.

علی مولوی حقیقی هم دارای مدرک فوق لیسانس مدیریت بازرگانی و فوق لیسانس علوم نظامی از دانشگاه امام حسین (ع) است و سوابقی از جمله مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، فرماندهی سپاه و رده‌های بسیج در استان‌های کردستان، سیستان و بلوچستان، شرق تهران و شهرهای استان خراسان و معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی را در کارنامه دارد.

هر ۲ منتخب مردم در دوران تبلیغات انتخاباتی خود عنوان کردند که مستقل و فراجناحی هستند.

در این دوره از انتخابات سید حسن هاشمی، علی مولوی حقیقی، حجت الاسلام محمد امین وحدانی نیا، محمدعلی قاسم زاده نداف و امیر بیدختی به ترتیب بیشترین آرا را کسب کردند.

آرای مردم در این حوزه انتخابیه از طریق ۱۸۶ شعبه اخذ شد که از این تعداد ۱۳۸ شعبه ثابت و ۴۸ شعبه سیار بود.

استان خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه اصلی، چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۷۶۶ شعبه اخذ رای خراسان جنوبی برگزار شد و حوزه‌های انتخابیه "بیرجند، درمیان و خوسف"، "فردوس، طبس، سرایان و بشرویه"، "قاینات و زیرکوه" و نهبندان و سربیشه" هر کدام یک نماینده دارند.

نظر شما