شناسهٔ خبر: 65486801 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعلام نتایج انتخابات مجلس در حوزه اسلام‌آبادغرب و دالاهو/ مجتبی بخشی‌پور منتخب مردم شد

کرمانشاه - ایرنا- با اتمام کار شمارش آرا دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو، رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه اعلام کرد که «مجتبی بخشی‌پور» با کسب ۴۲.۵ درصد آرا به عنوان نامزد منتخب این حوزه معرفی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا؛ «علی شعبانی» روز شنبه در تشریح آرای این حوزه انتخابیه گفت که در حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو، از مجموع ۷۶ هزار و ۳۲۵ رای مأخوذه، مجتبی بخشی پور با ۳۰ هزار و ۵۳۷ رای و کسب ۴۲.۵ درصد آرا به عنوان نامزد منتخب معرفی شد.

به گفته وی «علی صابری» با ۲۷ هزار و ۶۵۶ رای و «خلیل عسگری» با سه هزار و ۱۸۵ رای به ترتیب دوم و سوم شدند.

«مجتبی بخشی پور» منتخب دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی برای بار دوم به مجلس راه یافت. وی نماینده فعلی مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی است.

در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو ۲۱ نامزد شامل سه نفر زن و ۱۸ نفر مرد با هم به رقابت پرداختند.

فرماندار شهرستان اسلام‌آباد غرب مرکز حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو تعداد شعب اخذ رای این حوزه را ۱۸۸ مورد ذکر کرد و گفت که از این تعداد در اسلام آباد غرب ۱۳۲ شعبه و در دالاهو ۵۶ شعبه دایر شد.

به گزارش ایرنا؛ اسلام آباد غرب با بیش از ۱۵۰ هزار نفر و دالاهو نیز با بیش از ۴۰ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده‌اند و یک کرسی در مجلس شورای اسلامی دارند.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان است و هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

حوزه های انتخابیه استان کرمانشاه شامل کرمانشاه با سه کرسی نمایندگی، اورامانات (شهرستان های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر) یک کرسی، حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب یک کرسی، حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو یک کرسی، حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی یک کرسی و حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین یک کرسی است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز گذشته جمعه ۱۱ اسفند ماه برگزار شد.

نظر شما