شناسهٔ خبر: 65466322 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شروع رای گیری در ۱۴۵ شعبه انتخابات خواف و رشتخوار

رای گیری در ۱۴۵ شعبه انتخابات خواف و رشتخوار آغاز شد.

صاحب‌خبر -

شروع رای گیری در ۱۴۵ شعبه انتخابات خواف و رشتخوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرماندار خواف و رییس حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار گفت: دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری امروز، جمعه در ۱۴۵ شعبه رای گیری در  این شهرستانهای جنوبی خراسان رضوی آغاز شد.

مهدی عباسپور افزود: ۱۴۳ هزار نفر از واجدان شرایط اخذ رای در حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار همزمان با دیگر نقاط خراسان رضوی و کشور با حضور در انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برگ زرینی دیگری در حمایت از دستاورد‌های انقلاب اسلامی رقم می‌زنند.

وی  گفت: از مجموع واجدان شرایط اخذ رای در این حوزه انتخابیه، ۹۴ هزار نفر مربوط به شهرستان خواف و ۴۹ هزار نفر مربوط به شهرستان رشتخوار  هستند.

رییس حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار گفت: هفت هزار و ۷۹۷ نفر از واجدان شرایط رای دادن در این شهرستان‌ها را افراد رای اولی شامل دانش آموزان مقطع دوم متوسطه، دانشجویان و  دیگر افراد دارای سن قانونی اخذ رای تشکیل می‌دهد.

عباسپور  افزود: ۲ هزار و ۹۰۰ نفر شامل اعضای هیات‌های اجرایی و نظارت، حراست و تامین امنیت در قالب ۱۴۵ شعبه اخذ رای  مسئول  برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در این شهرستان‌ها هستند.

وی گفت: از مجموع ۴۶ نفر از نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی که صلاحیت آنان در هیات نظارت شورای نگهبان تایید شده است، ۲۹ نفر در مدت زمان قانونی انصراف خود را از ادامه حضور در تبلیغات انتخاباتی اعلام کردند و ۱۷ نفر در عرصه رقابت‌های انتخاباتی حضور دارند.

خواف با ۱۶۰ هزار نفر جمعیت  در جنوب شرقی خراسان رضوی قرار دارد و با افغانستان هم مرز است؛ و رشتخوار  با ۶۵ هزار نفر جمعیت  در ۲۰۹ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

نظر شما