شناسهٔ خبر: 65462069 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۸۰۰ راهدار برای تردد ایمن در جاده های برفی خراسان رضوی فعالیت می‌کنند

مشهد- ایرنا - مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: ۸۰۰ راهدار با وجود بارش برف، وجود مه، سرما و کولاک شدید در جاده های استان برای تردد ایمن در مسیرهای اصلی و فرعی خراسان رضوی در حال فعالیتند.

صاحب‌خبر -

جعفر شهامت شامگاه پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به تداوم بارشهای کنونی افزود: این تعداد راهدار با بکارگیری ۵۹۳ دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین راهداری در قالب ۷۲ تیم از صبح دیروز(چهارشنبه) مشغول یخ زدایی، شن و نمک پاشی و سایر امور ویژه راهداری زمستانی در طول راههای استان می باشند.

وی گفت: با توجه به یخ زدگی سطح راهها، حجم شن و نمک مصرفی از ابتدای روز گذشته در طول ۱۳ هزار کیلومتر از راههای استان تا ظهر فردا به بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن بالغ خواهد شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی ادامه داد: از هموطنان و هم استانی ها تقاضا می‌شود فعلا سفرهای غیر ضروری خود را به زمان مناسب‌تری موکول نموده و در صورت ضرورت سفر حتما از سلامت فنی، صحت عملکرد سیستم گرمایشی، برف پاک کن ها و سوخت کافی خودروی خود مطمئن بوده، زنجیر چرخ و سایر تجهیزات ایمنی سفر در زمستان را همراه خود داشته باشند.

شهامت ضمن توصیه به رانندگان برای رعایت احتیاط و سرعت مطمئنه در رانندگی بیان داشت: در حال حاضر فقط جاده‌های فرعی تربت جام- صالح آباد، تربت جام - باخرز و فریمان - ژرف به دلیل وقوع کولاک و نبود دید افقی و عدم ایمنی جاده مسدود اعلام شده است.

وی افزود: آخرین اطلاعات راهها در سامانه ۱۴۱ راهداری به لحظه بروز رسانی می گردد.

طول راه‌های استان خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که از این میزان ۵۴۵ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های شهری، ۵۷۴ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های روستایی و ۵۸۶ کیلومتر آن مربوط به مناطق کولاک و مه‌گیر است.

نظر شما