شناسهٔ خبر: 65458146 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انصراف ۹۵ داوطلب انتخابات مجلس در استان کرمانشاه

خبرگزاری صدا و سیما

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به انصراف ۹۵ داوطلب انتخابات مجلس در استان گفت: در حال حاضر ۲۰۸ داوطلب در سطح استان با هم رقابت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به انصراف ۹۵ داوطلب انتخابات مجلس در استان کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، علی شعبانی در نشست خبری امروز (۱۰ اسفند) با اشاره شروع فرآیند انتخابات از مرداد امسال گفت: ۳۲ مرحله برای اجرای انتخابات طی این مدت پیش‌بینی شده بود که خوشبختانه ۳۱ مرحله آن با موفقیت کامل پشت سرگذاشته شده و اکنون در آستانه مرحله نهایی و گام پایانی انتخابات هستیم که همان انجام رای‌گیری در روز یازدهم اسفندماه است.
رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه افزود: ۳۲ هزار نفر اجرای انتخابات را در ۱۶۷۰ شعبه اخذ رای برعهده دارند.
وی با اشاره به تایید صلاحیت نهایی ۲۹۴ داوطلب در این دوره انتخابات، گفت: این افراد تا ۷۲ ساعت قبل از شروع  انتخابات برای جابجایی حوزه انتخابیه و یا انصراف فرصت داشتند.
رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: طی فرصت قانونی برای انصراف داوطلبان ۹۵ نفر از ادامه رقابت انصراف دادند تا تعداد نهایی داوطلبان انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی در استان به ۲۰۸ نفر برسد.
وی افزود: در حوزه انتخابیه کرمانشاه ۳۴ نفر، در حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو ۲۵ نفر، در حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب ۱۳ نفر، در حوزه انتخابیه پاوه، روانسر، جوانرود و ثلاث باباجانی ۱۰ نفر، در حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین هشت نفر و در حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی پنج نفر از ادامه حضور در انتخابات انصراف دادند.
شعبانی با اشاره به رصد کامل تخلفات تبلیغاتی کاندیدا‌ها گفت: هیات نظارت بر تبلیغات استان تمام تخلفات را رصد کرده و ۱۴ مدیر که از اموال دولتی له یا علیه کاندیدایی استفاده کرده‌اند به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و ۲۱ مدیر هم تذکر کتبی گرفتند.
وی افزود: همچنین هشت مدیر دستگاه‌های اجرایی در سطح استان که در امر انتخابات دخالت داشته و اقدامات غیرقانونی داشته‌اند از سمت خود عزل شده‌اند علاوه بر این سه نفر از اعضای هیات‌های اجرایی هم عزل شده‌اند.
شعبانی گفت: ۱۷ داوطلب انتخابات مجلس هم که تخلفات تبلیغاتی داشته‌اند تذکر کتبی گرفته و چهار داوطلب به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.
وی تاکید کرد: تمام افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند اگر از محل تبلیغات داوطلبان دچار خسارت شده‌اند شکایت خود را مطرح کنند و این را بدانند که حتما رسیدگی خواهد شد.

نظر شما