شناسهٔ خبر: 65447277 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

آیت‌الله اعرافی:

مردم با مشارکت در انتخابات صدای خود را برای بهبود امور به گوش مسئولان برسانند

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: امیدوارم مردم با مشارکت خود در انتخابات هم صدای خود را به گوش مسئولان برای تغییر و بهبود امور و مشکلات برسانند و هم دشمن را ناامید و سرخورده نمایند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، آیت‌الله علی‌رضا اعرافی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در دیدار با جمعی از ورزشکاران گفت: این نشست‌ها را نه برای انتخابات که برای شنیدن صدای مردم و اقشار مختلف است و پرهیز دارم از جلسات معمول انتخاباتی. حسب تکلیف در این انتخابات‌ها نامزد شدم وگرنه هیچ میلی به معرفی خود ندارم. من سربازی در راه انقلاب و اسلام و ایرانم و بیش از چهل سال است که مشغول کار هستم.

رییس هیات امنای جامعه‌المصطفی‌العالمیه با تاکید بر شنیدن صدای مردم افزود: ورزش جزو دغدغه‌های من است و خوش‌بختم از این دیدار و فرصتی پیش آمد تا دیدگاه و دغدغه‌های عزیزان را بشنوم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر ضرورت ورزش همگانی و اهمیت آن در سلامت همگانی گفت: ورزش حرفه‌ای پیشران ورزش همگانی و ارزشمند و افتخارآفرین برای کشور و مردم است. ورزش حرفه‌ای ترغیب و تشویق‌کننده مردم به ورزش و تربیت جسمی است.

آیت‌الله اعرافی در ادامه با پرداختن به جایگاه علمی و اجتماعی ورزش در دانشگاه و جامعه افزود: نهاد ورزش قطعا بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد و می‌تواند مشکلات روانی بسیاری را حل کند. این مسایل را به عنوان مدیر حوزه‌های علمیه کشور می‌گویم و از دید دینی و معنوی می‌گویم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی سپس با اشاره به جوانب مختلف ورزش گفت: نگاه ما به ورزش باید جامع باشد. قطعا اخلاق ورزش هم بسیار مهم است و باید مورد توجه باشد.

وی سپس افزود: ما در حوزه ستاد راهبری ورزش داریم که در زمینه‌های مختلف کار کرده‌ایم؛ از جمله فقه ورزش را راه انداخته‌ایم. در حوزه و در جامعه‌المصطفی در کنار سایر فضاها، فضاهای ورزشی را هم در نظر گرفته و ساخته‌ایم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ضمن تاکید بر ضرورت مشارکت در انتخابات گفت: البته این مسایلی که می‌گویم برای انتخابات نیست و ربطی به نامزدی من ندارد. من چهل سال است برای مسایل فرهنگی و تربیتی می‌دوم و همیشه دغدغه‌ام بوده است. ما باید برای ورزش کشور منشوری کلان تدوین کرد و به آن جامع‌تر بپردازیم. در برنامه هفتم توسعه هم پیش‌بینی‌های خوبی صورت گرفته و ان‌شاالله گره‌گشایی خواهد شد.

رییس هیات امنای جامعه‌المصطفی‌العالمیه در ادامه با اشاره به خدمات این دانشگاه بین‌المللی افزود: یکی از دستاوردهای مهم و ارزشمند این سالیان، نشر زبان فارسی در میان ۳۰۰هزار نفر از مردمان دیگر کشورها در سراسر جهان است. یکی دیگر از کارهایی که انجام‌شده انتقال ورزش باستانی به دیگر کشورها و ساخت زورخانه به سبک ایرانی در آن کشورها است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پایان ضمن فراخواندن مردم به حضور پرشور در پای صندوق‌های رای و انتخاب اصلح، فارغ از گرایش‌های سیاسی، گفت: پس از انتخابات نیز این نشست‌ها را پی خواهیم گرفت و با افراد و گروه‌های دغدغه‌مند دیدار خواهیم داشت. چنان‌که در این سال‌ها هم در جاهای گوناگون پذیرای مردم و گروه‌ها بوده‌ایم و به اندازه وسع و توان خود برای حل مشکلات و راهبری مسایل کوشیده‌ام. امیدوارم مردم با مشارکت خود در انتخابات هم صدای خود را به گوش مسئولان برای تغییر و بهبود امور و مشکلات برسانند و هم دشمن را ناامید و سرخورده نمایند.

نظر شما