شناسهٔ خبر: 65441210 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جشنواره ملی صنایع خلاق فرهنگی با معرفی برگزیدگان در مشهد پایان یافت

مشهد-ایرنا- نخستین دوره جشنواره ملی صنایع خلاق فرهنگی عالم آل محمد(ع) با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مشهد برگزار و افراد برتر معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) و رییس جشنواره ملی صنایع خلاق فرهنگی عالم آل محمد(ص) روز چهارشنبه گفت: این جشنواره دو هدف اصلی را دنبال می کند؛ هدف اول توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر مبتنی بر فرهنگ رضوی و هدف دوم جریان سازی و امتداد اجتماعی زیارت و اصلاح سبد مصرف فرهنگی خانواده ها است.

مرتضی رجوعی افزود: آثاری که به جشنواره رسید در مرحله اول افزون بر ۸۰۰ اثر بود که ۴۰۰ اثر از این مرحله عبور کردند.

وی ادامه داد: بعد از داوری تخصصی ۶۰ اثر از ۴۰۰ اثر ارسالی به این جشنواره برگزیده شدند که در نمایشگاه مربوطه در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت، از این میان هشت اثر نیز حائز رتبه های برتر و 2 مورد در بخش دانش آموزی شایسته تقدیر شدند.

دبیر شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی نیز اظهار کرد: صنایع خلاق فرهنگی مورد تاکید این جشنواره، نیازمند پنج الزام است که اولین آن پیوند این صنعت با حکمت است.

حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه افزود: دومین الزام تقویت دانش بنیانها به شمار می رود، الزام سوم مالکیت معنوی است، مسئله فراموش شده در حوزه صنعت و چهارمین الزام حمایت در تجاری سازی است و پنجمین الزام تقویت محتوی است.

به گفته وی، ما باید محتوا و معارف اهل بیت را بتوانیم در این صنایع خلاق تجلی دهیم.

وی ادامه داد: هنرمندی که اثری را خلق کرده است باید حمایت شود، تا بتواند خلق جدیدی را نیز به وجود بیاورد.

در پایان این مراسم و در بخش آثار برگزیده دانش آموزی این جشنواره، «زهرا خانوردی موسی آبادی« و «علی محمدی» به عنوان منتخب معرفی شدند و جایزه سکه طلا، تندیس و لوح تقدیر را دریافت کردند.

برچسب‌ها:

نظر شما