شناسهٔ خبر: 65440174 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس ستاد انتخابات استان خبرداد؛

انصراف ۳۰۶ داوطلب نمایندگی مجلس فارس از رقابت‌ انتخاباتی

رئیس ستاد انتخابات استان خبرداد؛ رئیس ستاد انتخابات فارس گفت: ۸۸۸ نفر در فارس کاندیدای مجلس شورای اسلامی شدند که تاکنون ۳۰۶ نفر انصراف دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، اسماعیل قزل سفلی گفت: بیشترین انصراف با ۴۲ نفر مربوط به حوزه انتخابی شیراز و زرقان و کمترین هم ۷ نفر در حوزه سپیدان و بیضا است.

وی ادامه داد: ۵۸۲ نفر هم اکنون کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی هستند.استان فارس ۱۵ حوزه انتخابی و ۱۸ نمایده در مجلس شورای اسلامی دارد؛۳ میلیون و ۷۰۳ هزار نفر در استان، واجد شرایط رأی دادن هستند، که از این تعداد ۱۴۶ هزار نفر برای نخستین بار در انتخابات شرکت می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات فارس گفت: ۳ هزار و ۵۱۴ شعبه اخذ رأی در استان برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری پیش بینی شده است.اسماعیل قزل سفلی افزود: تعرفه‌ها چاپ و مقدمات برگزاری انتخابات فراهم شده است که به تفکیک حوزه‌های انتخابیه توزیع می‌شود.

وی یادآور شد: ۳ میلیون و ۷۰۳ هزار نفر در استان، واجد شرایط رأی دادن هستند، که از این تعداد ۱۴۶ هزار نفر برای نخستین بار در انتخابات شرکت می‌کنند.

به گفته رئیس ستاد انتخابات فارس: در انتخابات پیش رو، نیازی به درج مهر در شناسنامه‌ها نیست و هم‌استانی‌های می‌توانند با به همراه داشتن شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، کارت پایان خدمت و همچنین گذرنامه به شعب اخذ رأی مراجعه در بزرگترین فعالیت اجتماعی و سیاسی سال ۱۴۰۲ نقش‌آفرینی کنند.

قزل سفلی گفت: انتخابات نیمه الکترونیک برگزار می‌شود و احراز هویت مراجعه‌کنندگان به شعب اخذ رأی به‌صورت برخط است و مابقی فرآیند‌ها به‌صورت دستی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: انتخابات تمام الکترونیکی تنها در ۴ حوزه انتخابی برگزار می‌شود و بر اساس اعلام دستگاه‌های متولی در استان فارس حوزه انتخابی تمام الکترونیکی نداریم.

انتهای پیام/

نظر شما