شناسهٔ خبر: 65438478 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس ستاد انتخابات استان:

شایسته گزینی و فناوری‌های نوین به ارتقای امنیت انتخابات قزوین کمک کرد

رئیس ستاد انتخابات استان: رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: ارتقای سطح شناخت هنجارهای انتخاباتی برای افزایش مشارکت و ارتقای شایسته گزینی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین که در استان قزوین رخ داده توانسته به امنیت ایجاد شده کمک کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، جلسه مسئولان هیأت‌های نظارت، اجرایی و بازرسی ستاد انتخابات استان قزوین، صبح امروز در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

عباس کاظمی در این جلسه گفت: انتخابات عرصه خطیری مانند مجاهدت است لذا از کسانی که قبول مسئولیت کردند تا در حوزه اجرا و نظارت و بازرسی همراه ما باشند و بار سنگین برگزاری انتخابات را انجام دهند تشکر می‌کنیم.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین افزود: جمع اعضای هیأت‌های اجرایی و نظارت تضمین کننده سلامت انتخابات هستند و جایگاه شما مهم و حیاتی است و درحالی که کمتر از ۴۸ ساعت به برگزاری این رویداد مانده باید همه امور رصد شود تا مشکل و نواقصی نداشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین تصریح کرد: اجرای سیاست‌های کلی ۱۸ ماده‌ای انتخابات توسط مجریان باید جدی گرفته شده و اجرا شود و هرچند در قانون جدید بخشی از خلاها جبران شده اما بخشی مربوط به مجریان است که با انجام درست قوانین و ظرافت‌های آن می‌توانیم به اهداف سیاست‌ها دست یابیم.

وی افزود: نوع نگاه دست اندرکاران و مجریان شرط وصول رسیدن به سیاست‌هاست و ظرفیت‌های قانونی مشخص شده مورد توجه قرار دارد و در صورت نرسیدن به حدنصاب قانونی باید به فکر برگزاری دور دوم و استفاده از فضای رسانه‌ای برای ایجاد ظرفیت‌های بیشتر هم باشیم.

برخورد با هرگونه تخریب و تفرقه قومی

کاظمی گفت: با هرگونه تخریب و تهدید و تفرقه قومی که در این شرایط دیده شود بشدت برخورد می‌کنیم و بر اساس قانون این بار اگر نامزدی محکوم شود از دو دوره نامزدی در آینده هم محکوم می‌شود.

وی افزود: ارتقای سطح شناخت هنجارهای انتخاباتی برای افزایش مشارکت و ارتقای شایسته گزینی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین که در استان قزوین رخ داده توانسته به امنیت ایجاد شده کمک کند و در راستای برگزاری ما قادر بودیم همه فرآیندها را الکترونیک برگزار کنیم که فقط شمارش  به صورت دستی است.

این مدیر یادآورشد: مجریان برگزاری انتخابات باید به همه زوایای قانون توجه کنند تا به اهداف تعیین شده دست یابیم و ۳۹ انتخابات برگزار شده و دو انتخابات پیش رو یک دستاورد عظیم در توسعه فرهنگ سیاسی در جامعه است و با جرات اعلام می‌کنیم بهترین انتخابات در این دوره تجربه شده است‌.

وی اظهار کرد: روز جمعه انتخابات مهمی در پیش است و باید هیِأت‌های اجرایی دقت کنند و خوشبختانه در حوزه سلامت انتخابات هیچ مشکلی نداریم و عزم همه دست اندرکاران این است که هیچ انحرافی از قانون و مبانی اخلاقی صورت نگیرد.

کوچکترین خطا از سمت دست‌اندرکاران انتخابات پذیرفتنی نیست

کاظمی یادآورشد: نظارت در اجرا بر عهده هیأت نظارت است که شبکه هوشمند منظم و آگاه به مسئولیت داریم اما در حوزه اجرا در شناسایی و دعوت از اعضای شعب تلاش کردیم از متن مردم استفاده کنیم که کفایت نمی‌کند و بعنوان اصلی‌ترین مسئولیت‌ها باید در بی طرفی و عدم جانبداری دقت جدی شود و همه و بدانند در این زمینه جدی هستیم و سلامت شعب و رفتار اعضای شعبه برای ما مهم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین افزود: ناظران شعب باید مراقبت کنند و بدانند اجازه ندارند کوچکترین رفتاری کنند که شائبه طرفداری از یک نامزد و جریان سیاسی ایجاد شود زیرا ضمانت سلامت انتخابات با همه ما است و کوچکترین خطا از سوی هیچ دست اندرکار شعبه‌ای پذیرفته نیست.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین تصریح کرد: نباید اجازه دهیم یک عنصری با بی دقتی و یا فراتر از آن برای فرآیند انتخابات مشکل ساز شود حتی در یک شعبه و چون گذشته سلامت انتخابات تضمین شود و جلوی هر گونه شائبه و شایعه را با رفتار درست بگیریم.

اجازه نمی‌دهیم شایعات دشمن  بر انتخابات تاثیرگذار باشد

وی اضافه کرد: امروز در رسانه‌های معاند با فضایی مواجهیم که تلاش می‌شود گفته شود امنیتی‌ترین انتخابات را در پیش داریم اما مجموعه عوامل امنیتی در شرایطی هستند که سخت‌ترین تهدیدات را گذرانده‌اند و حرکت‌هایی برای آسیب زدن به مراسم سالگرد انقلاب انجام دادند اما کوچکترین چالشی نداشتیم و امروز هم اجازه نخواهیم داد شایعات این زحمات را هدر دهد.

کاظمی اظهارداشت: خط رسانه‌ای دشمن همین ایجاد شائبه و شبهه است لذا باید فرآیندهای قانونی شعب اخذ رای از تنظیم صورت جلسه آغازین تا پایانی بدقت مورد توجه قرار گرفته و قانونی صورت گیرد تا هیچ شائبه‌ای ایجاد نشود.

وی بیان کرد: حدود وظایف مشخص شده اما کلید واژه موفقیت همه جانبه، داشتن همدلی، تعامل و احترام متقابل است تا محیط امنی برای دریافت رای مردم و مشارکت خوب آنها داشته باشیم.

کاظمی گفت: بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها میزان مشارکت مردم با تدبیر شورای نگهبان و افزایش تعداد افراد صلاحیت‌ها بخوبی بالا رفته و تنور انتخابات گرم‌تر شده و امیدواریم در ۱۱ اسفند با مشارکت قابل توجهی مواجه شویم و دشمن را مایوس کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما