شناسهٔ خبر: 65437367 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

فرماندار کرمانشاه : بيش از 875 هزار نفر در شهرستان کرمانشاه واجد شرايط راي دادن هستند

صاحب‌خبر -
فرماندار کرمانشاه : بيش از 875 هزار نفر در شهرستان کرمانشاه واجد شرايط راي دادن هستند
خبرگزاری آریا-فرماندار کرمانشاه با اشاره به اینکه در کل استان بیش از یک میلیون و 641 هزار نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات 11 اسفند هستند، گفت: 875 هزار و 608 نفر از این تعداد مربوط به حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آریا از  کرمانشاه، محمدرضا آمویی اظهار داشت: از مجموع افراد واجد شرایط رأی دادن در شهرستان کرمانشاه، 444 هزار و 246 نفر آن ها را مرد و 431 هزار و 362 نفر آن ها را بانوان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی 645 شعبه اخذ رای در شهرستان کرمانشاه درنظر گرفته است، گفت:  545 شعبه اخذ رای مربوط به شهر کرمانشاه و بخش مرکزی می باشد و علاوه بر این تعداد شعبه، یک شعبه فرعی هم در کرمانشاه به اقلیت های مذهبی ( کلیمیان ) اختصاص یافته است.

آمویی تعداد شعبات اخذ رای بخش های 4 گانه شهرستان کرمانشاه را نیز 100 شعبه عنوان و تصریح کرد: در بخش فیروزآباد 36 شعبه، بخش ماهیدشت 26 شعبه، بخش کوزران 20 شعبه و بخش بیلوار نیز 18 شعبه برای انتخابات درنظر گرفته شده است.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان کرمانشاه همچنین با اشاره به آغاز تبلیغات 129 نامزد در حوزه انتخابیه این شهرستان، گفت: اکیپ های نظارتی به صورت مستمر در حال بازدید و سرکشی از ستادهای تبلیغاتی این افراد بوده و چنانچه تخلفی مشاهده کنند حتما آن را به مبادی ذی ربط گزارش خواهند کرد.

وی یادآور شد: در روستاها نیز دهیاران مامور شده اند تا تخلف های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس را گزارش کنند.

آمویی خاطرنشان کرد: نامزدهای ورود به مجلس تنها مجاز به نصب بنر با سایز بزرگتر از 70 در 100 مقابل ستاد انتخاباتی خود هستند و در سطح شهر نصب بنر بیشتر از اندازه یاد شده ممنوع است.

فرماندار کرمانشاه تصریح کرد: همچنین نصب بنر و الصاق عکس در اماکن عمومی مانند بیمارستان ها، میادین، پل ها، روی درختان، تابلوهای راهنمایی و رانندگی، تابلوهای هشدار دهنده و ... نیز ممنوع است.

وی یادآور شد: همانگونه هم که قبلا اعلام شده تشکیل ستادهای انتخاباتی در میدان های فردوسی و کاشانی، چهار راه مدرس تا میدان انقلاب، میدان معلم در سه راهی مسکن و چهار راه نوبهار تا سی متری دوم در شهر کرمانشاه ممنوع است.

آمویی در پایان گفت: مهلت تبلیغات نامزدهای انتخاباتی ساعت 8 صبح روز پنجشنبه 10 اسفند (24 ساعت قبل از شروع رای گیری) به پایان می‌رسد و چنانچه پس از این مدت کاندیداها به تبلیغات خود ادامه دهند تخلف مرتکب شده و حتماً به آن رسیدگی می‌شود.

نظر شما