شناسهٔ خبر: 65431876 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار: بیش از ۸۷۵ هزار نفر در شهرستان کرمانشاه واجد شرایط رای دادن هستند

کرمانشاه - ایرنا - فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه در کل استان بیش از یک میلیون و ۶۴۱ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات ۱۱ اسفند هستند، گفت: از این تعداد ۸۷۵ هزار و ۶۰۸ نفر مربوط به حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه است.

صاحب‌خبر -

«محمدرضا آمویی» روز چهارشنبه به ایرنا افزود: از مجموع افراد واجد شرایط رأی دادن در شهرستان کرمانشاه ۴۴۴ هزار و ۲۴۶ نفر مرد و ۴۳۱ هزار و ۳۶۲ نفر زن هستند.

وی با بیان اینکه برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی ۶۴۵ شعبه اخذ رای در شهرستان کرمانشاه در نظر گرفته شده است، گفت: ۵۴۵ شعبه اخذ رای مربوط به شهر کرمانشاه و بخش مرکزی است و علاوه بر این تعداد شعبه، یک شعبه فرعی هم در کرمانشاه به اقلیت های مذهبی (کلیمیان) اختصاص یافته است.

آمویی تعداد شعبات اخذ رای بخش های چهار گانه شهرستان کرمانشاه را نیز ۱۰۰ شعبه عنوان و تصریح کرد: در بخش فیروزآباد ۳۶ شعبه، بخش ماهیدشت ۲۶ شعبه، بخش کوزران ۲۰ شعبه و بخش بیلوار نیز ۱۸ شعبه برای انتخابات در نظر گرفته شده است.

رییس ستاد انتخابات شهرستان کرمانشاه همچنین با اشاره به آغاز تبلیغات ۱۲۹ نامزد در حوزه انتخابیه این شهرستان گفت: اکیپ های نظارتی به صورت مستمر در حال بازدید و سرکشی از ستادهای تبلیغاتی این افراد بوده و چنانچه تخلفی مشاهده کنند حتما آن را به مبادی ذی ربط گزارش خواهند کرد.

وی یادآور شد: در روستاها نیز دهیاران مامور شده اند تا تخلف های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس را گزارش کنند.

آمویی با اعلام اینکه نامزدهای ورود به مجلس تنها مجاز به نصب بنر با سایز بزرگتر از ۷۰ در ۱۰۰ مقابل ستاد انتخاباتی خود هستند و در سطح شهر نصب بنر بیشتر از اندازه یاد شده ممنوع است، همچنین به ممنوعیت نصب بنر و الصاق عکس در اماکن عمومی مانند بیمارستان، میادین، پل، روی درختان، تابلوهای راهنمایی و رانندگی و تابلوهای هشدار دهنده اشاره کرد.

وی یادآور شد: همانگونه که قبلا اعلام شده تشکیل ستادهای انتخاباتی در میدان های فردوسی و کاشانی، چهار راه مدرس تا میدان انقلاب، میدان معلم در سه راهی مسکن و چهار راه نوبهار تا سی متری دوم در شهر کرمانشاه ممنوع است.

فرماندار کرمانشاه گفت: مهلت تبلیغات نامزدهای انتخاباتی ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۱۰ اسفند (۲۴ ساعت قبل از شروع رای گیری) به پایان می‌رسد و چنانچه پس از این مدت کاندیداها به تبلیغات خود ادامه دهند تخلف مرتکب شده و حتماً به آن رسیدگی می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان است و هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

حوزه های انتخابیه استان کرمانشاه شامل کرمانشاه با سه کرسی نمایندگی، اورامانات (شهرستان های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر) یک کرسی، حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب یک کرسی، حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو یک کرسی، حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی یک کرسی و حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین یک کرسی است.

در این دور از انتخابات ۲۴۹ کاندیدای مجلس شورای اسلامی و نیز سه کاندیدای مجلس خبرگان رهبری صلاحیتشان در استان کرمانشاه تایید شده است.

براساس اعلام ستاد انتخابات استان کرمانشاه تعداد شعب اخذ رای جانمایی شده در استان هزار و ۶۶۰ شعبه است همچنین در استان کرمانشاه حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بالای ۱۸ سال حق رای دارند.

برای شهرستان کرمانشاه ۱۶ هزار نفر و نیز برای کل استان ۳۲ هزار مجری انتخابات در نظر گرفته شده است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ماه برگزار می شود.

نظر شما