شناسهٔ خبر: 65435567 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استفاده ۱۵ میلیون خانواده از کالابرگ الکترونیکی

سخنگوی دولت گفت: حدود ۷۵ درصد مشمولان از طرح کالابرگ الکترونیکی استفاده کرده‌اند که شامل بیش از ۱۵ میلیون خانواده می‌شود.

صاحب‌خبر -

** استفاده ۱۵ میلیون خانواده از کالابرگ الکترونیکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، علی بهادری جهرمی، امروز چهارشنبه در حیاط دولت، اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن عید سعید نوروز و سفر‌های مردم در این تعطیلات، نشست‌های ستاد سفر، شنبه آغاز می‌شود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: حدود ۲۴ دستگاه با این حوزه، مرتبط هستند و موضوعات مربوطه، دنبال خواهد شد.

بهادری جهرمی، همچنین درباره طرح کالابرگ الکترونیکی، گفت: بر اساس گزارش وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مردم از این طرح، استقبال گسترده داشته‌اند.
 
سخنگوی دولت اظهار داشت: حدود ۷۵ درصد مشمولان از این طرح استفاده کرده‌اند که شامل بیش از ۱۵ میلیون خانواده می‌شود.
 
بهادری جهرمی تصریح کرد: امروز در نشست هیئت دولت، رئیس کل بانک مرکزی، گزارشی درباره نرخ تورم تولیدکننده، ارائه کرد که این نرخ، شیب کاهشی خود را حفظ کرده و به ۲۸ درصد رسیده و تورم نقطه به نقطه ماهانه به ۱.۲ درصد رسیده است.

سخنگوی دولت، درباره مصوبات امروز هیئت وزیران، گفت: یک مصوبه برای رفع مشکلات صادرکنندگان و تسهیل صادرات، تصویب شد. عوارض صادرات کالا‌های خام و نیمه خام که قبل از این بر اساس قانون بودجه مقرر شده بود، اصلاح شد و کاهش پیدا کرد؛ این مصوبه، امروز به گمرک ابلاغ شد و از ابتدای سال، اجرا می‌شود.

بهادری جهرمی اظهار داشت: مصوبه دیگر برای افزایش و تقویت توان صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون برای تسهیل وام اشتغال زنان سرپرست خانوار بود. هیئت وزیران، تصویب کرد که با توسعه بانک‌های عامل، توان این صندوق افزایش یابد.

سخنگوی دولت، همچنین درباره اهمیت حضور در انتخابات، گفت: مردم، تعیین‌کننده تکلیف همه امور هستند. با انتخابات، رویکرد‌های کشور مشخص می‌شود و مردم به نمایندگان وکالت می‌دهند که به نیابت از آنان در مجلس تصمیم‌گیری کنند. حضور بیشتر و انتخاب‌های دقیق‌تر، هشومندانه‌تر و عالمانه‌تر، آثار داخلی و بین‌المللی بهتری در زمینه امنیت، ثبات و همبستگی ملی دارد.

نظر شما