شناسهٔ خبر: 65434021 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار مازندران: تمام سازوکارهای قانونی برای برگزاری انتخابات مهیا است

نوشهر- ایرنا - استاندار مازندران گفت: تمام سازوکارهای قانونی برای برگزاری انتخاباتی همراه با سلامت و امنیت در این استان مهیا بوده و امیدوارم مردم دیار علویان باحضوری مقتدرانه و پرشور در پای صندوق های اخذ رای باردیگر پایبندی خود را به نظام اسلامی نشان دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سیدمحمود حسینی پور روز چهارشنبه در نشست مشترک هیات های اجرایی و نظارت حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر افزود: سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت به عنوان مهم ترین اصولی است که به تاسی از رهبری فرزانه باید در این دوره از انتخابات مدنظر برگزارکنندگان این همایش ملی قرار گیرد و به یقین مردم با مشارکت بالا با همه فرافکنی های دشمنان، سرمایه گذاری و تلاش های شبانه روزی دشمن با این تصور که مردم ایران در این انتخابات حضوری کم رنگ دارند، این تصورات خیال باطلی بیش نیست.

وی اظهار کرد: امروز مسوولیتی که مجریان انتخابات بر عهده دارند بسیار مهم بوده به عبارتی امانتی است که در اختیار آنان قرار گرفته و نباید کاری کنند آخرت خود را به خاطر دنیای دیگران خراب کنند نباید مجریان انتخابات با حامیان نامزدها همسو باشند و اگر گزارشی برسد و یا این موضوع محرز شود بدون تعارف با این عوامل برخورد قانونی می شود.

وی تاکید کرد: نباید به واسطه بدعهدی ها مسوولیتی که در این انتخابات به ما سپرده شده میان مردم بدبینی ایجاد کرد چرا که این بدبینی ها در نهایت به تنش منجر خواهد شد، نقش مجریان و برگزار کنندگان انتخابات یک نقش برجسته ای است و باید بی طرفی مجریان برای مردمی که به پای صندوق های اخذ رای حضور پیدا کرده اند محرز شود تا آنان احساس امنیت و آرامش کنند.

نماینده عالی دولت در استان مازندران با اشاره به آنکه قوانین انتخابات در این دور دستخوش تغییراتی شده است، گفت : مجریان انتخابات باید این قوانین را مرور کنند تا به طور کامل به جزییات این قوانین مسلط شوند چرا که این سلاح آنان است ندانستن از جزییات قانون مساله ساز خواهد شد.
حسینی پور، حضور به موقع مجریان انتخابات در شعب اخذ رای بسیار مهم دانست و تاکید کرد : یکی از مهم مواردی که در این دوره از انتخابات به عنوان یک شاخص مدنظر قرار گرفته حضور به موقع عوامل در شعب اخذ رای بوده چرا که برنامه ریزی شود این افراد در آینده مورد تشویق قرار گیرند.

استاندار مازندران: تمام سازوکارهای قانونی برای برگزاری انتخابات مهیا است

وی با تاکید بر آنکه هرگونه کوتاهی در این حوزه پذیرفتنی نیست، خاطرنشان کرد : امروز هر فردی که چنین مسوولیتی دارد باید نسبت به کارش متعهد و مسوولیت پذیر باشد و وقتی که اعلام شده در روز انتخابات در ساعت هشت صبح مردم می توانند به شعب اخذ رای مراجعه و رای دهند در همان ساعت باید این اتفاق رخ دهد.
وی با قدردانی از فرمانداران حوزه انتخابیه شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت بابت ارایه گزارش جامع در باره فراهم سازی تمام سازو کارهای قانونی برای برگزاری باشکوه در این مناطق یادآور شد : در این انتخابات مورد دیگری که بسیار حائز اهمیت بوده حضور رای اولی ها و حتی فرزندان خردسالی است که همراه والدین به پای صندوق های اخذ رای می آیند، است و باید کاری کرد که برای این کودکان هم خاطرات خوشی رقم بزند تا آنان برای سال های آتی که به سن قانونی رسیدند شوق، ذوق و رغبت برای این مشارکت در صحنه های سیاسی را داشته باشند.

استاندار مازندران، جمهوریت و اسلامیت را به عنوان ۲ مزیت نظام جمهوری اسلامی برشمرد و ابراز امیدواری کرد : با وجود آنکه دشمنان خارجی و حتی داخلی این روزها سعی دارند با بهره گیری از همه ظرفیت ها بذر ناامیدی در دل مردم ایجاد کنند این گونه وانمود کنند که ملت ایران در این دوره همانند سال های گذشته حضوری کم رنگ دارند بدانند این ملت در سایه رهنمودهای رهبری فرزانه همچنان وفادار به این نظام و انقلاب بوده و در روز ۱۱ اسفند ماه بار دیگر با حضوری گسترده، پرشور و شعور به پای صندوق های رای حاضر خواهند شد و مشتی محکمی بر دهان این یاوه گویان خواهند زد.

در شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت حدود ۲۲۵ صندوق اخذ رای در پنج شعبه نوشهر، چالوس، کلاردشت، کجور و مرزن آباد برای مشارکت بیش از ۲۰۰ هزار واجد شرایط رای پیش بینی شده است.

برابر آخرین گزارش فرماندار نوشهر رییس حوزه انتخابیه شهرستان های کلاردشت، چالوس و نوشهر در این مناطق دست کم ۲۳ نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی با همدیگر رقابت می کنند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ماه در مازندران همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

نظر شما