شناسهٔ خبر: 65428373 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

کیهان بررسی کرد

آخرین مواضع 4 ائتلاف سیاسی دو روز مانده به انتخابات

تا انتخابات 2 روز باقی مانده و رقابت جدی میان فهرست‌های ائتلاف‌های سیاسی در جریان است.

صاحب‌خبر -

 

سرویس سیاسی ـ

روز جمعه موعد برگزاری انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است. تا انتخابات 2 روز باقی مانده و لیست‌های مختلفی از جمله فهرست‌های 4 ائتلاف سیاسی اعلام شده است. «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) و جبهه پایداری»، «ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» (امنا) و «شورای وحدت اصولگرایان» فهرست‌های خود را رونمایی کرده‌اند. همچنین لیست «صدای ملت» اصلاح‌طلبان منتشر شده است.
ابتدا نگاهی به این لیست‌ها می‌اندازیم و سپس آخرین مواضع اعلام شده آنها را مرور می‌کنیم.
لیست مشترک
«شورای ائتلاف نیروهای انقلاب(شانا) و جبهه پایداری»
لیست مشترک شورای ائتلاف نیروهای انقلاب(شانا) و جبهه پایداری به شرح زیر اعلام شده است:
۱. محمدباقر قالیباف ۲. حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی ۳. حجت‌الاسلام محمدحسین بحرینی ۴. زهرا قلن‌بر ۵. فاطمه قاسمپور ۶. فاطمه حائری شیرازی ۷. الهه عطایی ۸. زهره‌سادات لاجوردی ۹. زهره طبیب‌زاده
۱۰. اسماعیل کوثری ۱۱. حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی ۱۲. حسن خجسته باقرزاده ۱۳. حسین نجابت ۱۴. امیرابراهیم رسولی ۱۵. رضا تقی‌پور ۱۶. عبدالحسین روح‌الامینی ۱۷. علی‌اصغر پورمحمدی ۱۸. سعید احدیان ۱۹. مالک شریعتی نیاسر ۲۰. بابک نگاهداری ۲۱. حجت‌الاسلام محمود نبویان ۲۲. علی خضریان ۲۳. مرتضی کامل نواب ۲۴. غلامحسین رضوانی ۲۵. مجتبی صفایی ۲۶. مصطفی غفاری ۲۷. سعید آجرلو ۲۸. مجتبی زارعی ۲۹. مهدی شریفیان (اسلامشهر) ۳۰. میلاد میرزایی (شهرری)
فهرست
ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی(امنا)
فهرست ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (امنا) نیز به شرح ذیل است:
۱- حمید رسایی ۲- سید نظام‌الدین موسوی ۳- سید محمود نبویان ۴- بیژن نوباوه ۵- ابراهیم عزیزی ۶- مهدی شاه‌آبادی
۷- ابوالقاسم جراره ۸- مجتبی رحماندوست ۹- سمیه رفیعی
۱۰- ریحانه اخلاقی ۱۱- پریسا دانشجو ۱۲- زینب قیصری
۱۳- طهورا نوروزی ۱۴- مهدی کوچک‌زاده ۱۵- امیرحسین ثابتی ۱۶- صالح اسکندری ۱۷- روح‌الله ایزدخواه ۱۸- احمدعلی یوسفی ۱۹- حسین صمصامی ۲۰- احمد نادری
۲۱- پیمان فلسفی ۲۲- ابوالفضل ظهره‌وند ۲۳- محمد رویانیان ۲۴- سید مجید موسویان ۲۵- سیدمحمود ابوالمعالی
۲۶- محمد سراج ۲۷- کامران غضنفری ۲۸- مقداد ذکی‌زاده
۲۹- سعید کرمی (اسلامشهر) ۳۰- سید علی یزدیخواه (شهرری)
لیست شورای وحدت اصولگرایان
همچنین، لیست شورای وحدت اصولگرایان به شرح زیر اعلام شده است:
۱- منوچهر متکی ۲- لاله افتخاری ۳- کمال اکبری ۴- علی اکبر ترابی ۵- سید محمد‌جواد جلالی ۶- مرتضی چیت‌سازیان
۷- حبیب‌الله حبیبی ۸- زهرا حجازی‌زاده ۹- ابراهیم حسن بیگی ۱۰- سید جواد حسینی ۱۱- سید ابوالقاسم رئوفیان
۱۲- سید مهدی رفیعی راد ۱۳- علی آرش رناسی ۱۴- علی روزبهانی ۱۵ -مصطفی زندی ۱۶- سعیدسیدآقا بنی‌هاشمی
۱۷- حمیدرضا سیفی ۱۸- فرید شهاب ۱۹- حسن صفر‌خانی
۲۰- حلیمه عالی ۲۱- زهرا عباس‌زاده تالار پشتی ۲۲- سید همایون عباسی ۲۳- فریدون قدیری ابیانه ۲۴- نیره قوی ۲۵- صادق کرمی ۲۶- سمیه گلپور چمر کوهی ۲۷- لیلا لاریجانی
۲۸- فیصل مرادی ۲۹- سعید مهدوی کنی ۳۰- احمد علی یوسفی
فهرست «صدای ملت»
علاوه‌بر اینها، فهرست «صدای ملت» به شرح زیر است:
1. علی مطهری ۲. علی عباسپور تهرانی ۳. محمد بطحایی ۴. محمد خوش‌چهره ۵. منصور حقیقت‌پور ۶. هوشنگ بازوند
۷. اسماعیل دوستی ۸. محمد‌هاشمی بهرمانی (رفسنجانی) ۹.مهدی تندگویان ۱۰. محبوب حضرتی ۱۱. محمدرضا آرَم
۱۲. مجتبی شریعتی نیاسر ۱۳. سید فرهنگ فصیحی لنگرودی ۱۴. محمد حاتمی ۱۵. همایون یوسفی ۱۶. سید جمال‌هادیان ۱۷. محمد اکرمی ۱۸.علی باقری ۱۹.رضا امیدوار تجریشی ۲۰. محمدعلی‌پرستاری ۲۱.رضا محمدی
۲۲. مجید پاهنگ ۲۳. محمد عیسی انصاری‌فرد ۲۴.پروین داداندیش ۲۵. حلیمه عالی ۲۶. زهرا ساعی ۲۷. زهرا عابدینی
28. بی‌نظیر جلالی ۲۹. فاطمه رضایی ملک خیلی
۳۰. عفیفه عابدی
حدادعادل: آقای قالیباف مورد اجماع همه بود
اکنون، به مرور آخرین مواضع 4 ائتلاف سیاسی یاد شده می‌پردازیم.
غلامعلی حداد عادل، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) طی نشست خبری که در خبرگزاری تسنیم برگزار شد، در توضیح چرایی کناره‌گیری محسن دهنوی از لیست شورای ائتلاف، توضیح داد: آقای دهنوی، به نفع وحدت کنار رفتند. آقایان پایداری‌ها، معتقد بودند باید آقای دهنوی کنار برود و به‌جای وی، آقای نبویان وارد شود. پس از انصراف آقای دهنوی، یک جا در لیست باز شد و با اصرار آقایان پایداری‌، آقای نبویان قبول کردند و وارد لیست شدند. خواست آقایان پایداری، هم حذف آقای دهنوی و هم حضور آقای نبویان بود.
به گزارش فارس، وی در بررسی عملکرد مجلس یازدهم گفت: من، مجلس یازدهم را مجلس موفقی می‌دانم و امیدوارم، مجلس دوازدهم بتواند کارهای ناتمام مجلس یازدهم را بخصوص در حوزه اقتصادی کامل کند. همچنین، بتواند برخی حوزه‌ها مانند ساماندهی فضای مجازی، که به علت پیچیدگی نهائی نشده است را نهائی کند.
پافشاری بر اصول انقلاب
و حرکت در جهت عملی سازی فرمایشات رهبر انقلاب؛ مهم‌ترین انتظار شانا از مجلس دوازدهم
وی تصریح کرد: مهم‌ترین انتظاری که از مجلس دوازدهم داریم، پافشاری بر اصول انقلاب و حرکت در جهت عملی‌سازی فرمایشات رهبر انقلاب است.
توصیه رهبر انقلاب به نمایندگان مجلس
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی همچنین در مراسم تجدید پیمان اعضای لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در یکی از سال‌هایی که دیداری با ایشان داشتیم، خواهشی از نمایندگان داشتند و فرمودند؛ 4 سال حضور خود در مجلس شورای اسلامی را 4 سال خاص تلقی کنید و به فکر کسب ثروت، مقام و شهرت نباشید و با خداوند معامله کنید، در این 4 سال که توفیق خدمت در این جایگاه را پیدا کردید خود را وقف خدا و مردم کنید.
محمد باقر قالیباف، عضو لیست شورای ائتلاف و جبهه پایداری هم در ویدئویی گفت: ما هم می‌دانیم وضعیت خوب نیست و مشکلاتی وجود دارد. اما بخشی از اقدامات مجلس در زندگی مردم تاثیر داشته است مانند بیمه ۶ میلیون نفر از دهک‌های پایین جامعه، رتبه‌بندی معلمان، افزایش ۱۲ برابری حقوق سربازها، تصویب تأسیس صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج که فقط بخشی از قوانین تصویب شده در مجلس است.
امیر ابراهیم رسولی، سخنگوی شورای ائتلاف نیز طی نشستی در دانشگاه شریف گفت: تلاش کردیم مجموعه‌ای از بهترین‌ها را وارد لیست شورای ائتلاف کنیم، به وعده‌های خود در شورای ائتلاف عمل‌کردیم و تعارفی با کسی نداریم.
برای وضعیت کوتاه مدت معیشت مردم
حتما باید مجلس توجه و برنامه ویژه‌ای داشته باشد
همچنین، حجت‌الاسلام بحرینی، دیگر عضو لیست شورای ائتلاف در این نشست اظهار داشت: برای وضعیت کوتاه مدت معیشت مردم حتما باید مجلس توجه و برنامه ویژه‌ای داشته باشد. منظور از کوتاه مدت این است باید خریدهای روزانه مردم در آرامش نسبی انجام شود و روزانه با تغییر قیمت‌ها مواجه نشود و خانوار بیایید احساس آرامش داشته باشد.
حجت‌الاسلام سلیمی هم بیان داشت: مجلس یازدهم اساس مسائل کشور را شناخت و در مسائلی مانند حوزه دانش‌بنیان و تامین بودجه آن‌ها و بحث صدور مجوزها تحول ویژه‌ای انجام داد. مجلس یازدهم حدود ۳۰ اولویت و مسئله کشور را بررسی و حل کرد.
مجلس یازدهم بعد از انقلاب اولین مجلسی بود که
برنامه راهبردی ۴ ساله برای خود تدوین کرد
بابک نگاهداری دیگر عضو لیست شورای ائتلاف نیز در این نشست خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم بعد از انقلاب اولین مجلسی بود که برنامه راهبردی ۴ ساله برای خود تدوین کرد و ۸۰ درصد این مسائل پیگیری شد. نکته دوم جهت‌گیری‌های انقلابی مجلس است که کاملا مشهود بود. جهت‌گیری‌ها و ریل‌گذاری‌ها در راستای ارزش‌های انقلابی بود. وی افزود: نکته سوم توجه ویژه به محرومیت‌زدایی بود‌.
شورای وحدت معتقد است
باید فهرستی از مسائل کشور را تهیه
و مورد بحث و بررسی قرار دهد
منوچهر متکی، سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان است و در نشست خبری که با حضور کاندیداهای شورای وحدت در تهران برگزار شد، تاکید کرد: شورای وحدت معتقد است که باید فهرستی از مسائل کشور را تهیه و مورد بحث و بررسی قرار دهد. تاکید ما این است که باید به سرفصل‌های مشترک درباره مشکلات مختلف رسیده و برای رفع آن راهکاری را بیندیشیم و بعد از انتخابات و صرف‌نظر از نتیجه انتخابات با دعوت از صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف، بررسی و رفع مشکلات و مسائل کشور را در دستور کار داریم.
به گزارش ایرنا، وی خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهمی که در همه مناسبت‌های جمهوری اسلامی مورد توجه جهانیان است، مشارکت مردم است و محور اصلی فرمایشات رهبری مشارکت بالا است. میانگین مشارکت در انتخابات‌های ایران از میانگین مشارکت در کشورهای دیگر بیشتر است.
سخنگوی شورای وحدت گفت: مردم ما می‌گویند گله‌مندی‌هایی داریم، اما در عرصه‌هایی چون انتخابات و ۲۲ بهمن حضور پیدا می‌کنیم چرا که نظام جمهوری اسلامی خود را دوست دارند.
وی همچنین با بیان اینکه ما ضمن حمایت از دولت، نقدهای منطقی و دلسوزانه خودمان را به امر کشورداری و حکمرانی بیان می‌کنیم، افزود: ما از نام‌آشنایانی که مسبب وضع موجود بودند عبور کردیم و به‌دنبال دردآشنایانی گشتیم که با تخصص، تعهد و شناخت مسائل کشور می‌توانند راهکار ارائه دهند.
عدم موضع‌گیری ناطق و لاریجانی
درباره فهرست شورای وحدت اصولگرایان
متکی همچنین طی نشست انتخاباتی در خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه معتقد به شفاف‌سازی هستیم و هر نماینده باید رأی خود را به مردم توضیح دهد، گفت: عدم دخالت در عزل و نصب‌ها که تاکید مقام معظم رهبری است باید عملیاتی شود.
وی گفت: تهران را به ۳۰ منطقه تقسیم کردیم؛ ۲۲ منطقه شهرداری و ۸ منطقه پیرامونی. هر نماینده‌ای مسئول یک منطقه خواهد شد و هفته تعطیلی مجلس برای مراجعه نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خواهد بود و باید به منطقه خود بروند.
متکی در پاسخ به این سؤال که آیا علی لاریجانی و ناطق نوری از فهرست انتخاباتی شورای وحدت حمایت می‌کنند؟ گفت: آنها مواضعی در مورد لیست ما نداشتند.
وی درخصوص انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان هم بیان داشت: شورای وحدت شأن و جایگاهی برای گزینش و انتخاب خبرگان برای خود قائل نیست.
سخنگوی شورای وحدت اظهار داشت: ما در گذشته و اکنون در قالب شورای وحدت به جامعتین (جامعه مدرسین حوزه علیمه و جامعه روحانیت مبارز) توجه داریم.
متکی گفت: کار ارزشمندی که آنان در رساندن حداکثری اشتراکات انجام دادند را ارزشمند می‌دانیم.
حجت‌الاسلام مهدوی کنی:
راهِ حل مشکلات اقتصادی، از راه فرهنگ است
حجت‌الاسلام محمد سعید مهدوی کنی از اعضای فهرست شورای وحدت نیز در این نشست خبری تاکید کرد: مردم با انتخاب خود افرادی را به مجلس بفرستند که روحیه تحول‌خواه و شجاعت داشته باشند.
وی گفت: راهِ حل مشکلات اقتصادی، از راه فرهنگ است. به فرمایش مقام معظم رهبری، فرهنگ روح همه حرکت‌هاست.
عضو فهرست امناء: ما به حرکت مجلس شورای اسلامی
در مسیر آرمان‌های انقلاب تاکید داریم
همچنین، در نشست اعضای لیست ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (امناء) که در خبرگزاری ایسنا برگزار شد، مهدی شاه‌آبادی، از اعضای این فهرست با اشاره به این‌که مهم‌ترین دغدغه ما مشارکت حداکثری است، تصریح کرد: رویکرد ما این است که با وجود تبیین نقاط مشترک و اصیل، نکات مختلف را نیز بیان کنیم و در واقع مردم را با سلایق گوناگون آشنا کنیم. ما معتقدیم مجلس باید همراهی بیشتری با دولت داشته باشد. ما به حرکت مجلس شورای اسلامی در مسیر آرمان‌های انقلاب تاکید داریم و معتقدیم برای حل مشکلات کشور باید اقدام هماهنگ صورت گیرد
علی مطهری:
معتقدیم وضع نابسامانی در اقتصاد داریم
راه اصلاح آن صندوق رای است
علاوه‌بر اینها، علی مطهری که سر لیست ائتلاف صدای ملت است، در برنامه صدای مردم که در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، گفت: میزان مشارکت در انتخابات می‌تواند به دنیا پیام مهمی داشته باشد، ما باید در این شرایط مشارکت فعال داشته باشیم چون میزان مشارکت نگاه غرب به ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهد و حتی در موضوع فلسطین نیز تاثیر دارد.
به گزارش فارس، مطهری تاکید کرد: اگر معتقدیم وضع نابسامانی در اقتصاد داریم راه اصلاح آن صندوق رای است و راه دیگری جز این نداریم جز براندازی که نزدیک به رؤیا می‌ماند و قابل تحقق نیست.
بطحایی: دوران روحانی گل و بلبل نبود
نشست انتخاباتی سید محمد بطحایی وزیر اسبق آموزش و پرورش و اسماعیل دوستی رئیس ستاد صدای ملت نیز در خبرگزاری جمهوری اسلامی برگزار شد.
بطحایی در این نشست گفت: اگر اکنون از شرایط موجود انتقاد می‌کنم به این معنا نیست که معتقد باشم قبلا همه چیز گل و بلبل و درست بوده است، چهار سال پیش هم شرایط نامناسبی داشتیم، اما شرایط مثل امروز نبود.
به گزارش ایرنا، وی اظهار داشت: اگر آقای خوش‌چهره به عنوان یک اقتصاد‌دان در این فهرست دعوت شده است یا من به عنوان یک چهره فرهنگی به نظر مهم‌ترین موضوع این است که آقای مطهری تلاش کرده که این افراد در صدای ملت تعارضی بین آنها وجود نداشته باشد چرا که باعث متلاشی شدن می‌شود.
بطحایی در پاسخ به این سؤال که چرا هیچ فرد روحانی در لیست صدای ملت نیست، اظهار داشت: این‌گونه نیست که این لیست ضد روحانیت باشد، اتفاقا اغلب افرادی که در لیست هستند نسبتی با روحانیون دارند، از جمله این‌که فرزند خود من روحانی است و آقای مطهری خودش فرزند روحانی است، برای تدوین لیست سراغ افراد روحانی هم رفته‌اند ولی کاندیداهایی که انتخاب شدند شروط آقای مطهری را نپذیرفتند.
«صدای ملت» در انتخابات خبرگان
از لیست جامعه روحانیت حمایت می‌کند
اسماعیل دوستی، رئیس ستاد صدای ملت هم در این نشست گفت: مطهری با هیچ کس مصاحبه نکرد بر اساس رزومه انتخاب کرد، ما با این رزومه‌ها نیاز به مصاحبه نداریم.
وی گفت: مطهری و اعضای لیست صدای ملت ایثار کردند. مطهری انتخابات تهران را دو قطبی کرد.
دوستی اظهار داشت: ما برای تفریح به مجلس نمی‌رویم بلکه می‌خواهیم به مجلس برویم که آنجا اثرگذار باشیم.
رئیس ستاد صدای ملت خاطرنشان کرد: با اشاره به تایید صلاحیت پورمحمدی در مجلس خبرگان اظهار کرد: صدای ملت از لیست جامعه روحانیت حمایت می‌کند.
اعلام حمایت حاج منصور ارضی
از لیست ائتلاف امنا
دیروز، حاج منصور ارضی، مداح پیشکسوت اهل بیت(ع) در مراسم زیارت عاشورای حسینیه صنف لباس‌فروشان تهران، با اعلام حمایت خود از لیست «ائتلاف امنا» از عموم مردم و اقشار مختلف خواست برای انتخابات مجلس شورای اسلامی به اعضای این لیست رای دهند.
به گزارش ایرنا، حاج منصور ارضی تاکید کرد: اعضای لیست ائتلاف امنا افرادی انقلابی و هیئتی هستند و به درد کشور می‌خورند.
«رزما» صلاح را در این دانست که
با نگاه انقلابی در ائتلاف‌ها حضور پیدا کند
خبر دیگر اینکه، نشست اعضای جمعیت رزمنده مدافع انقلاب اسلامی (رزما) در خبرگزاری ایسنا برگزار شد. در این نشست یکی از اعضای شورای مرکزی و ۴ کاندیدای رزما در انتخابات مجلس به طرح مواضع انتخاباتی خود پرداختند. ‌هادی ثروتی عضو شورای مرکزی جمعیت رزما با اشاره به مجوز رزما و سازماندهی کشوری این جمعیت بیان کرد: جمعیت رزما کمتر از دو سال است که شکل گرفته و سازمان‌دهی شده است. در شرایط فعلی نیز رزما صلاح را در این دانست که با نگاه انقلابی در ائتلاف‌ها حضور پیدا کند. رزما با تلاشگران انقلاب در قالب ۱۳ حزب همسو وارد عرصه رقابت شد و با اُمناء ائتلاف کرد.
برنامه انتخاباتی «صدای ملت» منتشر شد
برنامه لیست انتخاباتی «صدای ملت» برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد.
رونمایی
از اسامی مورد حمایت حزب اعتدال و توسعه
حزب اعتدال و توسعه نیز لیست کاندیداهای مورد حمایت خود را در دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، حزب اعتدال و توسعه در تهران همچنین از لیست صدای ملت با سرلیستی علی مطهری حمایت کرده است.
لاریجانی پس از نوبخت از تاجگردون هم
اعلام حمایت کرد
علی لاریجانی با انتشار پیامی ویدئویی از غلامرضا تاجگردون، کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حمایت کرد.
به گزارش فارس، حمایت علی لاریجانی از غلامرضا تاجگردون در حالی انجام شده که وی پیشتر در پیام ویدئویی دیگری نیز از محمدباقر نوبخت دیگر کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حمایت کرده بود.
خبرگزاری تسنیم چند ماه قبل بر اساس اخباری که از برخی اطرافیان کسب کرده بود، نوشت که آقای لاریجانی در انتخابات مجلس فعال خواهد بود و از افرادی حمایت خواهد کرد.
آقای لاریجانی پیرو این خبر در بیانیه‌ای طعنه‌آلود نوشته بود که هیچ تحرکی برای انتخابات ندارد! او در این انتخابات در تهران فهرستی ارائه نکرد، امّا در برخی استانها مانند رشت و شهرهایی مانند گچساران و گرمی عملاً با انتشار کلیپهایی از خود کاملاً فعال شده است.
آقای لاریجانی حتی از فردی مانند تاجگردون که حرف و حدیثهای زیادی حول او در مجلس قبل شکل گرفت نیز رسماً و کامل حمایت کرده است.
به گزارش تسنیم، بدین ترتیب مشخص شد که گفتۀ آقای لاریجانی مبنی بر اینکه هیچ تحرکی در این انتخابات نخواهد داشت، کامل و دقیق نبوده و تکذیبیه پرطمطراق ایشان نیز «روزنه‌هایی» داشته است.
وزیر کشور: ندای عدالت‌خواهانه
همگان را به پای صندوق‌های رأی فرا می‌خواند
و این پیام بزرگ انقلاب اسلامی است
خبر دیگر اینکه، احمد وحیدی، وزیر کشور در اجتماع بزرگ رأی اولی‌ها که در تالار وزارت کشور برگزار شد، خاطرنشان کرد: ما معتقدیم روز به روز به ظهور حضرت بقیة‌الله (عج) نزدیک‌تر می‌شویم و ملت ایران با تکیه بر جوانان خود، ندای عدالت‌خواهی را در دنیا به صدا در آورده است.
وی تصریح کرد: امروز در آستانه انتخابات، این ندای عدالتخواهانه است که همگان را به پای صندوق‌های رأی فرا می‌خواند و این پیام بزرگ انقلاب اسلامی
است.

نظر شما