شناسهٔ خبر: 65426991 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

تلاش‌ها برای استانداردسازی صنعت حلال بین ایران و روسیه

رییس آژانس قانونگذاری فنی و اندازه شناسی کشور روسیه گفت: تلاش‌ها بر این است تا در زمینه‌های استانداردسازی صنعت حلال، آموزش و موضوعات مختلف علمی، تولیدی و تجاری نقشه راه برای آینده همکاری‌های دو کشور ایران وروسیه ترسیم شود. رییس آژانس قانونگذاری فنی و اندازه شناسی کشور روسیه گفت: تلاش‌ها بر این است تا در زمینه‌های استانداردسازی صنعت حلال، آموزش و موضوعات مختلف علمی، تولیدی و تجاری نقشه راه برای آینده همکاری‌های دو کشور ایران وروسیه ترسیم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، آنتون شالایف شامگاه سه شنبه در نشست مشترک با مهدی اسلام پناه معاون رییس جمهور و رییس سازمان ملی استاندارد ایران که در سالن اجتماعات این سازمان مستقر در استان البرزبرگزار شد، اظهار کرد: روسیه و جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های تجاری، سرمایه گذاری، صنعت، فن آوری و ... به این موضوع برمی گردند که از لحاظ فنی و استانداردی، تعاملات را به سمت و سوی فعالیت تمام و کمال ببریم.

وی بیان کرد: در این زمینه ما نیازمند این هستیم که به صورت همیاری و انطباق استاندارد‌ها و همچنین صدور گواهینامه‌های جدید در این زمینه دست پیدا کنیم و باید گواهینامه‌های استاندارد ۲ کشور را به رسمیت بشناسیم ضمن آنکه مطابق با شاخص‌های علمی و استاندارد‌های جدید عمل کنیم.

رییس آژانس قانونگذاری فنی و اندازه شناسی کشور روسیه با اشاره به پیشرفت‌های صنایع مختلف در ایران گفت: همکاری‌های تجاری ایران و روسیه بر مبنای شاخص‌های علمی و مطابق با استاندارد‌های جدید پیش خواهد رفت.

وی تصریح کرد: همکاری روسیه و ایران در زمینه‌های تجاری و سرمایه گذاری در بخش صنعت و امثال آن باید به حد مطلوب برسد.

شالایف گفت: در بازدیدی که امروز از برخی صنایع بزرگ در ایران به عمل آمد، صنایع به خوبی مقیاس‌های واقعی علمی در ساخت تجهیزات رعایت شده است.

وی متذکر شد: تلاش‌ها بر این است تا در زمینه‌های استانداردسازی صنعت حلال، آموزش و موضوعات مختلف علمی، تولیدی و تجاری نقشه راه برای آینده همکاری‌های ۲ کشور ایران وروسیه ترسیم شود.

گفتنی است در این مراسم تفاهم نامه همکاری میان سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان فدرال برای مقررات فنی و اندازه شناسی فدراسیون روسیه به منظور تقویت همکاری در زمینه مقررات فنی، استاندارسازی، ارزیابی انطباق و اندازه شناسی، تسهیل تجارت، گسترش متقابل گردش مالی تجاری و تبادل اطلاعات با هدف تدوین راهبردی کیفیت قلمروی دو کشور با در نظر گرفتن اصول و قواعد قابل اجرا در زمینه نظارت بر استاندارد‌ها و به دنبال ایجاد همکاری سودمند دو جانبه و تبادل تجربیات در زمینه صلاحیت و قوانین ملی در بخش هلی مختلف منعقد گردید.

انتهای پیام/

نظر شما