شناسهٔ خبر: 65423139 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

دبیر تشکل مجمع اسلامی دانشجویان شهرستان داراب:

کاندید‌ها از وعده‌های دست نیافتنی در مورد پتروشیمی داراب پرهیز کنند

دبیر تشکل مجمع اسلامی دانشجویان شهرستان داراب گفت: نامزد‌ها باید در برنامه‌های خود واقعیات جامعه ایران و جهان خارج را مدنظر قرار دهند و از دادن شعار‌های دست نیافتنی اجتناب کنند تا شهروندان با آگاهی بهتری بتوانند تصمیم‌گیری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمدرضا غلامی، دبیر تشکل مجمع اسلامی دانشجویان شهرستان داراب گفت: پتروشیمی داراب به عنوان یکی از طرح‌های پتروشیمی خط لوله اتیلن مرکز، با گذشت ۱۵ سال و صرف هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان، بدون پیشرفت قابل ملاحظه‌ای متوقف شده است مهمترین مانعی که سبب شده است این پتروشیمی به یکی از طرح‌های غیرفعال پتروشیمی ایران تبدیل شود، تعریف آن در موقعیت نامناسب از لحاظ تامین آب و خوراک پایدار است.

وی با اشاره وضعیت این پروژه گفت: وعده‌های نادرست مسئولین درباره اشتغال این واحد پتروشیمی سبب شد مردم به این طرح، به دید یک پروژه با اشتغال‌زایی بالا نگاه کنند؛ در حالی که در مجتمعی مشابه پتروشیمی داراب در بهترین حالت تنها ۲۰۰ تا ۴۰۰ نفر مشغول به کار خواهند شد.

غلامی افزود: بسیار واضح است که طرح‌های نیمه تمام پتروشیمی در مناطقی که با بحران آب مواجه هستند، هیچ‌گاه به سرانجام نخواهند رسید و کارکرد این‌گونه طرح‌ها به وعده‌هایی جهت جمع‌آوری رای تبدیل شده است و هرچند که راه اندازی تولیدی‌های متناسب با وضعیت شهرستان می‌توانست باعث رونق داراب شود، اما طرح پتروشیمی داراب توانست مانع پیشرفت اقتصادی در شهرستان داراب بشود و طرح‌های اشتغال زایی دیگر مورد توجه کمتری قرار بگیرد.

این فعال دانشجویی در ادامه گفت: مردم باید افرادی را به عنوان نماینده انتخاب کنند که توانایی ارتقا جایگاه ایران را در عرصه‌های ملی و بین‌المللی و عزت ایرانیان را ارتقا دهند. نامزد‌ها باید در برنامه‌های خود واقعیات جامعه ایران و جهان خارج را مدنظر قرار دهند و از دادن شعار‌های دست نیافتنی اجتناب کنند تا شهروندان با آگاهی بهتری بتوانند تصمیم‌گیری کنند.


غلامی در پایان گفت: مردم خواهان ورود افرادی به مناصب سیاسی و اجرایی هستند که توانایی بهبود وضعیت زندگی در جامعه را داشته باشند. مهم‌ترین دلیل ناراحتی مردم و منتقد بودن آن‌ها به وضع کنونی عمل نکردن نمایندگان راه یافته به مجلس به وعده هایشان است بنابراین داوطلبانی که قصد ورود به عرصه انتخابات دارند باید از سر دادن شعار‌های دروغین و غیرواقعی بپرهیرند و باعث ناامیدسازی مردم نشوند.

نظر شما