شناسهٔ خبر: 65416309 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس ستاد انتخابات: ۴۷۵ داوطلب نمایندگی مجلس در استان تهران انصراف دادند

تهران بزرگ - ایرنا - رییس ستاد انتخابات استان تهران گفت: ۴۷۵ داوطلب نمایندگی مجلس در حوزه های انتخابیه این استان از حضور در این رقابت انصراف دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدعباس جوهری روز سه‌شنبه در نخستین اجتماع نامزدهای حوزه انتخابیه تهران در برج میلاد، افزود: یکی از دغدغه‌ها این بود که قانون انتخابات کمی تغییر کرد به همین خاطر نگران ثبت نام و مشارکت‌ها بودیم اما در پیش ثبت نام سه برابر دوره قبل مشارکت داشتیم.

وی خطاب به نامزدها گفت: شما خواسته رهبری رو برآورده کردید و حضور پررنگ تان حتما در مشارکت مردم در روز جمعه ۱۱ اسفند پای صندوق‌های رای تاثیر دارد.

جوهری افزود: آخرین مهلت انصراف (ساعت هشت صبح روز سه‌شنبه هشتم اسفند) بود و در حوزه‌های انتخابیه استان تهران شامل (تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، شهریار، ملارد و قدس، رباط کریم و بهارستان، پاکدشت، ورامین، پیشوا، قرچک، فیروزکوه، دماوند و رودهن) اکنون سه هزار و ۶۵۱ نفر برای بدست آوردن ۳۵ کرسی مجلس و جلب اعتماد مردم رقابت می‌کنند.

وی تاکید کرد: ۲۰۰ روز کاری پرفشار را گذرانده‌ایم اما در تهران بیش از یکسال است کار آغاز شده و ایده‌های نو در فرمانداری تهران داشته‌اند که الگویی برای کل کشور شده است.

جوهری یادآور شد: در فرصت باقی مانده تبلیغات انتخابات استفاده کنید، در بحث امنیت و سلامت از فرصت استفاده کنید و شماره ۱۱۷ برای دریافت اخبار و شکایات و انتقادات شما است که هر گونه تخلفی که می‌بینید، گزارش کنید.

رییس ستاد انتخابات استان تهران اضافه کرد: ما سعی کردیم که عدالت انتخاباتی را ایجاد کنیم شما هم از امکانات ایجاد شده بهره ببرید.

حوزه انتخابیه تهران شامل تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با ۳۰ کرسی نمایندگی و سه هزار و ۳۸۷ داوطلب بزرگترین حوزه انتخابیه کشور است و باقی حوزه‌های انتخابیه استان تهران در مجموع پنج کرسی در مجلس دارند.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند بطور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما