شناسهٔ خبر: 65407339 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

پیام خاتمی برای درگذشت آیت‌الله موسوی بجنوردی

صاحب‌خبر -
گروه سیاسی: سیدمحمد خاتمی برای درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی پیام تسلیتی صادر کرد که در پی می‌آید:
بسم الله الرحمن الرحیم
عالم عامل و علامه با فضیلت حضرت آیت‌الله حاج آقا سید محمد موسوی بجنوردی رضوان الله علیه دیده از دنیا فروبست و به دیدار معبود شتافت.
این عالم جلیل‌القدر از شخصیت‌های بزرگ علمی و صاحب نظراتی بدیع و از استادان برجسته معارف اسلامی به خصوص فقه و تربیت کننده شاگردان فراوان و از پیشگامان مؤثر در عرصه انقلاب و مدافعان شایسته اندیشه و راه حضرت امام بود. فقدان او خسارتی بزرگ برای اسلام و ایران و حوزه‌های علمی بود که تنها لطف ویژه حضرت پروردگار می‌تواند آن را جبران کند. من این مصیبت بزرگ را به حضرت آیت‌الله حاج سید حسن خمینی داماد جلیل‌القدر و جناب آقای سیدمحمدکاظم بجنوردی برادر بزرگوار و به همسر باوفا و ارجمند ایشان و به فرزندان شایسته‌اش و به انبوه دوستان، ارادتمندان و شاگردان ایشان صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم و از پیشگاه حضرت حق جلّ و علا برای این فقید سعید آمرزش و علو درجات و برای بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی مسألت می‌کنم.
سعادتمند زیست و سعادتمند درگذشت
راهش پر رهرو و یادش گرامی بادژ

مراسم تشییع و خاکسپاری آیت الله موسوی بجنوردی
به گزارش جماران، مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی (ره)، با حضور جمعی از شخصیت های سیاسی، علمی، فرهنگی و ... پیش از ظهر امروز دوشنبه 7 اسفند 1402 در حرم مطهر امام خمینی (س) برگزار شد.

پیام تسلیت آیت الله فاضل لنکرانی
 آیت الله فاضل لنکرانی در پیامی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی را تسلیت گفت.
 متن پیام بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب مستطاب آية الله آقای حاج سیدحسن خمینی دامت برکاته
ارتحال دانشمند مکرّم و فقیه حقوق‌دان آية الله آقای حاج سیدمحمد موسوی بجنوردی رحمة الله علیه را به جنابعالی و همه بازماندگان خصوصا فرزندان و همسر مکرّم ایشان تسلیت عرض می‌نمایم.
آن عالم محقّق که محضر بزرگان از فقها و اساطین حوزه علمیه نجف خصوصا حضرت امام‌ خمینی قدس سره را درک نموده بود، یکی از آشنایان و آگاهان به مکتب فقهی اصولی امام رضوان‌ الله علیه بود. ایشان بر همین اساس در اوائل نهضت مقدس اسلامی ایران در مناصب خطیر و مهم حضور یافت. نقش عالمانه و مؤثر در دانشگاه‌ها و تبیین مبانی صحیح و دقیق حقوقی و تألیفات متعدد، از جمله نقاط درخشان حیات علمی این شخصیت است. از خداوند متعال، رحمت واسعه برای ایشان و صبر و اجر جهت همه مصیبت‌زدگان خواستارم، اعزّکم الله.

پیام تسلیت آیت الله فقیهی
آیت الله محسن فقیهی در پیامی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی را تسلیت گفت.
متن پیام بدین شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
قال امیرالمؤمنین علیه‌السلام: العُلَماءُ باقونَ ما بَقِیَ الدَّهرُ، أعیانُهُم مَفقودَةٌ، و أمثالُهُم فِی القُلوبِ مَوجودَةٌ
جناب مستطاب آیت اللّه آقای حاج سید حسن خمینی دامت تاییداته
ارتحال عالم ربّانی ابو الزوجه مکرّم حضرت آیت‌الله حاج سید محمد موسوی بجنوردی رضوان الله علیه، موجب اندوه و تأثر گردید.
آن دانشمند محترم، عمر با برکت خود را در خدمت به دین و ترویج معارف نورانی اهل بیت علیهم‌السلام و تربیت طلاب و فضلای گرامی گذرانید و آثار علمی فراوانی از خود بجای گذاشت؛ شکر الله مساعیه الجمیلة.این مصیبت را خدمت حضرتعالی و متعلّقه معظّمه و بیت مکرّم آن فقید سعید تسلیت عرض نموده؛ رضوان الهی برای آن مرحوم و صبر و اجر برای بازماندگان معزّز مسئلت دارم.

پیام تسلیت آیت‌الله دستغیب به استاد سید‌حسن خمینی
آیت‌الله سید‌علی‌محمد دستغیب به سید‌حسن خمینی تسلیت گفت.
 متن پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
حضرت آیت‌الله سید‌حسن خمینی دامت برکاته
ارتحال عالم متقی مرحوم آیت‌الله سیدمحمد موسوی بجنوردی که از یاران با وفای مرحوم امام خمینی ره بودند را به جنابعالی و خانواده و بستگان ایشان تسلیت گفته و از خداوند منان برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و حشر با اولیاء گرامش ائمه معصومین علیهم‌السلام و برای بازماندگان اجر و صبر خواستارم.
 

نظر شما