شناسهٔ خبر: 65396795 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیکر مرحومه پردیس افکاری تشییع شد

پیکر مرحومه پردیس افکاری بازیگر سینما صبح امروز با حضور جمعی از هنرمندان و خانواده او تشییع و در بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

صاحب‌خبر -

پیکر مرحومه پردیس افکاری تشییع شد *به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  این مراسم به کوشش خانه سینما، مرکز هنر‌های نمایشی، انجمن هنر‌های نمایشی، موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر و موسسه هنرمندان مهرآفرین برگزار و پیکر پردیس افکاری در کنار مهری ودادیان و در همسایگی فریماه فرجامی و مهین شهابی به خاک سپرده شد.

در این مراسم، علی دهکردی، مدیرعامل خانه سینما با عرض تسلیت‌ از سوی این تشکل صنفی به مناسبت درگذشت افکاری، گفت: امان از این زود رفتن‌های تلخ و غم‌انگیز برای ستاره‌ای که منتظر شروع فصل تازه‌ای از فعالیت‌هایش بودیم، اما اجل فرصت نداد. امروز روز تلخی است که دو عزیز هنرمند سینما و تلویزیون، پردیس افکاری و استاد پرویز ربیعی، هنرمند باسابقه دوبله را به خاک سرد می‌سپاریم.

دهکردی از مرکز هنر‌های نمایشی و معاونت هنری و وحید لک قدردانی کرد و افزود: تکرار نام پردیس، تا ابد، تکرار هنر بازیگری خواهد بود.

سپس محمد نجفی، همسر افکاری و کارگردان نیز با قدردانی از حاضرانی که در هوای سرد به مراسم خاکسپاری این بازیگر آمده بودند، با صدایی بغض‌آلود افزود: قرار ما این نبود و قرار ما این بود که با هم باشیم و کار کنیم. من ۸ سال کنار پردیس بودم و ما عاشقانه یکدیگر را دوست داشتیم و می‌خواستیم با هم کار کنیم. لحظه‌ای نبود کنار من باشد و به فکر من نباشد. تمام غصه‌های مرا می‌خورد ولی غصه‌هایش را به من نمی‌گفت.

او در ادامه دو پیام از خواهر و خواهرزاده افکاری را که امکان حضور در مراسم را نداشتند، خواند و بخشی از مطالبی را که پردیس افکاری برای ایران نوشته بود، ارایه کرد.

همچنین مجلس ختم این بازیگر توسط همین حامیان روز پنجشنبه، ۱۰ اسفند ماه در مسجدالرضا واقع در میدان نیلوفر، راس ساعت ۱۶ و سی دقیقه برگزار می‌شود.

نظر شما