شناسهٔ خبر: 65385070 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اسامی برترین های جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان یزد اعلام شد

یزد - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: اسامی برترین های بیست و هشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به میزبانی اردکان یزد و با انتخاب هیات داوران معرفی و در آیین اختتامیه این رویداد بین المللی تجلیل شدند.

صاحب‌خبر -

احسان عابدی یکشنبه شب در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در بیست و هشتمین دوره توانست پنج روز متفاوت را برای شهرهای اردکان و میبد به همراه داشته باشد و بیش از ۳۰ هزار نفر از یکصد اجرای این جشنواره بهره مند شدند.

وی ادامه داد: در این رویداد بیش از ۲۰۰ نفر از هنرمندان سراسر کشور و هنرمندان بین المللی از هفت کشور جهان نیز حضور داشتند و برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های مرتبط با تئاتر کودک و نوجوان با حضور اساتید ملی و بین المللی از تفاوت‌های جشنواره بیست و هشتم بود.

در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در اردکان یزد و با آرای هیات داوران در بخش تئاتر خیابانی در قسمت گریم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مهسا خدایی برای چهره پردازی نمایش «ترنج و غول درخت آرزوها» از اصفهان و در طراح لباس نیز تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به حدیثه نصیری و مهسا خدایی برای طراحی لباس نمایش «ترنج و غول درخت آرزوها» از اصفهان داده شد.

در بخش موسیقی، لوح تقدیر و جایزه نقدی به محمد نادری برای آهنگسازی نمایش «پیرژه» از اصفهان، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به متین خرماییان برای آهنگسازی نمایش «ترنج و غول درخت آرزوها» از اصفهان همچنین در بخش طراحی فضای نمایشی نیز سعید الله یاری برای طراحی فضای نمایش «ترنج و غول درخت آرزوها» از اصفهان و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به فرامرز غلامیان برای طراحی فضای نمایش «امروز درختی خواهم شد» از آبادان اهدا گردید.

در بخش بازیگری زن، لوح تقدیر و جایزه نقدی به سیده مائده هوشیار برای بازی در نمایش «روزی روزگاری در سرزمین زباله ها» از رودسر و نازگل باقری برای بازی در نمایش «ترنج و غول درخت آرزوها» از اصفهان داده شد همچنین تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به زهرا هارونی برای بازی در نمایش «پیرژه» از اصفهان اهدا گردید.

در بخش بازیگری مرد، لوح تقدیر و جایزه نقدی به سید سعید شاه چراغ برای بازی در نمایش «اسفند یار هم آری»، از دامغان، جواد نظری برای بازی در نمایش «ترنج و غول درخت آرزو ها» از اصفهان و محمدرضا پورعلی برای بازی در نمایش «مبارک و سفر جادویی» از آستانه اشرفیه داده شد و هیات داوران در این بخش برگزیده نداشت.

در بخش کارگردانی نیز لوح تقدیر و جایزه نقدی به دلارام بیگی برای کارگردانی نمایش «مبارک و سفر جادویی» از آستانه اشرفیه و حسام خلیل نژاد برای کارگردانی نمایش «اسفندیار هم آری» از دامغان اهدا شد همچنین تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به سعید الله یاری برای کارگردانی نمایش «ترنج و غول درخت آرزوها» از اصفهان داده شد.

در بخش طرح و ایده، لوح تقدیر و جایزه نقدی به محمد جعفری برای طرح و ایده نمایش «مبارک و سفر جادویی» از آستانه اشرفیه، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به حسام خلیل نژاد برای طرح و ایده نمایش «اسفندیار هم آری» از دامغان داده شد.

اسامی برترین های جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان یزد اعلام شد

هیات داوران به جهت همراهی ارزشمند مهدی چاپانی استاد پیشکسوت و نقال برجسته کشور از همدان با اهدای لوح تقدیر و هدیه نقدی از وی تجلیل به عمل آورد همچنین آزادی ۶ زندانی جرائم غیرعمد با مشارکت بیش‌ از ۱۰۰ هنرمند استان از برنامه‌های ارزشمند و جنبی این جشنواره بود.

جوایز بخش فراگیر بر اساس عوامل هر نمایش به شرح زیر اهدا شد:

" نمایش دختر، دوچرخه، دورزدن از استان آذربایجان شرقی " .

پوستر وبروشور تقدیر: هیات داوران لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی را اهدا می کند به طراح پوستروبروشور نمایش : دختر، دوچرخه، دورزدن از استان آذربایجان شرقی ( آقای کامران فریدی ).

بازیگری زن (همراه) تقدیر: هیات داوران لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی را اهدا می کند به بازیگری دختر (همراه) نمایش: دختر، دوچرخه، دورزدن از استان آذربایجان شرقی ( خانم آیناز سعیدی ) .

بازیگر مرد اختلالات شنوایی، تقدیر: هیات داوران لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی را اهدا می کند به بازیگر مرد اختلالات شنوایی در نمایش : دختر، دوچرخه ، دور زدن ازآذربایجان شرقی ( امیر شهبازنژند ).

برگزیده : هیات داوران دیپلم افتخار، تندیس جشنواره به همراه جایزه نقدی را اهدا می کندبه بازیگر پسر اختلالات شنوایی در نمایش : دختر، دوچرخه ، دور زدن ازآذربایجان شرقی ( فربد محمدی ) .

کارگردانی؛ تقدیر: هیات داوران لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی را اهدا می کند به کارگردانی در نمایش : دختر ، دوچرخه ، دور زدن از استان آذربایجان شرقی ( الهیار محمدی ).

نمایشنامه نویسی؛ برگزیده : هیات داوران لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی را اهدا می کند به نمایشنامه نویسی برگزیده نمایش: دختر ، دوچرخه ، دور زدن از استان آذربایجان شرقی (علی موذنی ) " نمایش دختری که بخت درخانه اش را زد- استان یزد ".

موسیقی؛ تقدیر: هیات داوران لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی را اهدا می کند به موسیقی نمایش : دختری که بخت درخانه اش را زد از استان یزد (آقای محمدزارع بیدکی، محمد یزدانیان).

طراح لباس برگزیده : هیات داوران لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی را اهدا می کند به طراح لباس برگزیده نمایش: دختری که بخت در خانه اش را زد از استان یزد ( راضیه دهقان).

بازیگر زن (جسمی حرکتی) برگزیده : هیات داوران دیپلم افتخار، تندیس جشنواره به همراه جایزه نقدی را اهدا می کند به بازیگر دختر(جسمی حرکتی) نمایش : دختری که بخت در خانه اش را زد ( خانم نیلوفر زارعین) " نمایش ازدواج مبارک - استان خراسان شمالی " .

طراح لباس تقدیر: هیات داوران لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی را اهدا می کند به طراح لباس نمایش: ازدواج مبارک از استان خراسان شمالی ( سرکارخانم سکینه جوانشیر) .

تقدیر گروهی از بازیگران مرد( اختلالات ذهنی رشدی) تقدیر: هیات داوران لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی را اهدا می کند به تقدیر گروهی بازیگری مرد به نمایش: ازدواج مبارک از استان خراسان شمالی (علی نیکوکلام ، حمید رستمی ، صادق بیچرانلو، حسین ذبیحی ، یاسر دری).

موسیقی برگزیده : هیات داوران دیپلم افتخار، تندیس جشنواره به همراه جایزه نقدی را اهدا می کند به موسیقی نمایش : ازدواج مبارک از استان خراسان شمالی (آقای علی جباری) (به دلیل آهنگسازی این اثر وهمچنین ترویج و همراهی مستمرباگروههای مختلف در تئاتر سنتی بخصوص خیمه شب بازی) " نمایش چندپرنده رنگارنگ - استان زنجان ".

چهره پردازی تقدیر: هیات داوران لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی را اهدا می کند به چهره پردازی نمایش: چندپرنده رنگارنگ از استان زنجان ( سرکارخانم ژیلا کبودوند) تقدیر گروهی از بازیگران مرد (اختلالات ذهنی رشدی) تقدیر: هیات داوران لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی را اهدا می کند به تقدیر گروهی بازیگری مرد به نمایش: چند پرنده رنگارنگ (علی حق وردی، محمدرضا قربانی، محمود جزء فلاح ، مجید فتحی ،احسان محمدی).

بازیگر مرد جسمی و حرکتی برگزیده : هیات داوران دیپلم افتخار به همراه تندیس جشنواره و جایزه نقدی را اهدا می کند به بازیگری مرد نمایش: چند پرنده رنگارنگ از استان زنجان ( مهدی محمدی) " نمایش مهمان جامانده - استان کرمان " .

چهره پردازی برگزیده : هیات داوران لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی را اهدا می کند به چهره پردازی برگزیده نمایش: مهمان جامانده ازاستان کرمان (سرکارخانم مهدیه فخاری پور) .

بازیگری زن (همراه) برگزیده : هیات داوران لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی را اهدا می کند به بازیگری زن (همراه) برگزیده نمایش: مهمان جامانده از استان کرمان ( خانم فائزه رئیسی پور).

بازیگر زن (جسمی حرکتی) تقدیر: هیات داوران لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی را اهدا می کند به بازیگر زن (جسمی حرکتی) نمایش: مهمان جامانده از استان کرمان ( خانم منیژه فلاح).

بازیگر مرد ( همـراه) تقدیر: هیات داوران لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی را اهدا می کند به بازیگر مرد (همراه) در نمایش : مهمان جامانده از استان کرمان(آقای محسن میرزایی.

بازیگری مرد(جسمی حرکتی ) تقدیر: هیات داوران لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی را اهدا می کند به بازیگر مرد (جسمی حرکتی) در نمایش : مهمان جامانده

از استان کرمان ( داود سعادت آبادی ،ابراهیم محمد زاده ،امیر عادلی فر ) " نمایش دیار رویا - استان همدان " .

بازیگر زن (جسمی حرکتی) تقدیر: هیات داوران لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی را اهدا می کند به بازیگر زن (جسمی حرکتی) نمایش: دیار رویا از استان همدان ( خانم محدثه برجی).

بازیگر زن (اختلال ذهنی ، رشدی) تقدیر: هیات داوران لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی را اهدا می کند به بازیگر زن (ذهنی ، رشدی) نمایش: دیار رویا از استان همدان ( خانم ثنا میرزایی) " نمایش چَــندلی - استان یزد" بازیگر مرد ( همـراه) تقدیر: هیات داوران لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی را اهدا می کند به بازیگر مرد (همراه) در نمایش : چَــندلی از استان یزد ( آقای علیرضا سیفیان) .

برگزیده : هیات داوران لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی را اهدا می کند به بازیگری مرد (همراه) برگزیده نمایش: چَــندلی از استان یزد ( آقای ابوالفضل زارع) " به جهت تعامل و همراهی صحیح با توانخواهان".

بازیگری مرد ( اختلال بینایی )تقدیر: هیات داوران لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی را اهدا می کند به بازیگر مرد (اختلال بینایی) در نمایش : چَنـــدلی از استان یزد ( سعید رضایی ، محمد هاتفی ) نمایشنامه نویسی تقدیر: هیات داوران لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی را اهدا می کند به نمایشنامه نویسی در نمایش : چَـــندلی از استان یزد ( محمد پارسایی خواه) " نمایش گــاو قنبـر - استان گیلان " .

تقدیر گروهی از بازیگران مرد( اختلالات ذهنی رشدی) تقدیر: هیات داوران لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی را اهدا می کند به تقدیر گروهی بازیگری مرد به نمایش: گــاو قنبر از استان گیلان (عرفان علیزاده ، پرهام سلیمی ، مرتضی قدیری ، پایا قلی‌زاده ، کسری درخشی مجتبی عدالت خواه ، اشکان الماسی ، نعیم اسماعیلی ، پویا محمدپور).

بازیگری مـرد( اختلالات ذهنی رشدی) تقدیر: هیات داوران لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی را اهدا می کند به بازیگر مرد (اختلال ذهنی) در نمایش : گــاو قنبـر از استان گیلان ( پویان محمدعلی پور).

نمایشنامه نویسی تقدیر: هیات داوران لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی را اهدا می کند به نمایشنامه نویسی در نمایش : گــاو قنبر از استان گیلان ( زهـرا صـدری) .

کارگردانی برگزیده : هیات داوران دیپلم افتخار، تندیس جشنواره به همراه جایزه نقدی را اهدا می کند به کارگردان نمایش : گــاو قنبر از استان گیلان ( زهــرا صــدری) ------------------------------------------------------------------------ هیئت داوران بیست وهشتمین جشنواره بین المللی کودک ونوجوان اردکان- یزد" بخش فراگیر" حسن دادشکر هما جدیدکار سمیه گلباز.

بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان اول تا ششم اسفند به میزبانی اردکان یزد برگزار شد.

نظر شما