شناسهٔ خبر: 65384707 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

ترس رسانه آمریکایی از افتادن ارمنستان در دامن ایران!

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، عبدالرحیم انصاری در کانال تلگرامی خود نوشت:

ترس رسانه آمریکایی از افتادن ارمنستان در دامن ایران!

واشنگتن اگزماینر در مطلبی به قلم پارکر میلر هشدار داده ارمنستان بعنوان قدیمی ترین ملت مسیحی جهان که همسایگیِ پر تنشی با آذربایجان دارد، اکنون بدلیل نادیده گرفته شدن توسط روسیه و غرب در لبه پرتگاه قرار دارد.

این رسانه آمریکایی می افزاید: مسکو بعنوان همپیمان نظامی ایروان، به دلیل جنگ اوکراین دست از حمایت های خود از ارمنستان کشیده است و آن سو نیز اروپا به دلیل نیاز به منابع انرژی دریای خزر، جانب آذربایجان را گرفته و منابع این کشور را جایگزین خوبی برای نفت و گاز روسیه میداند.

از آن طرف اسرائیل هم تجهیزات نظامی اش را با نفت جمهوری آذربایجان مبادله میکند. نویسنده با ابراز نگرانی از این وضعیت مینویسد، این شرایط باعث میشود که ارمنستان برای نجات خود به ایران روی بیاورد.

وی پیشنهاد میکند آمریکا ضمن حمایت از ارمنستانِ مسیحی در این شرایط، به یک سنگر ژئوپلیتیکی دیگری نیز علیه ایران دست یابد! هرچند پیشنهاد نویسنده واشنگتن اگزماینر در ظاهر برای آمریکا جذاب به نظر میرسد، اما واقعیت این است که در سایه گرفتاری های روسیه، و مواجهه ایالات متحده با ده ها مشکل اساسی از جنگ اوکراین گرفته تا غزه و مصیبت های داخلی خود، و نیز اروپای بحران زده ای که بیش از آنکه مخالف آذربایجان باشد به علی اف چراغ سبز نشان میدهد، تنها مسیر نجات ارمنستان احتمالا از تهران میگذرد!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما