شناسهٔ خبر: 65367950 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اعلام هشدار نارنجی بارندگی در سمنان

مدیر کل هواشناسی استان سمنان درباره خسارت‌های احتمالی فعالیت سامانه بارشی و کاهش دمای هوا از امروز تا دوشنبه هشدار نارنجی اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

اعلام هشدار نارنجی بارندگی در سمنانبه گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای و مدل‌های پیش‌بینی، در  استان سمنان از  امروز  تا دوشنبه در غالب نقاط باران یا رگبار و رعدو برق، در ارتفاعات و نواحی شمالی باران و برف، مه آلودگی، احتمال کولاک و کاهش دید پیش بینی می‌شود.
ایرج مصطفوی افزود: تقویت فعالیت سامانه بارشی در نواحی غربی و شمالی بیشتر است.

وی گفت : جاری شدن روان‌آب و سیلاب و احتمال اختلال در تردد محور‌ها به دلیل بارش باران و برف کاهش دید به دلیل مه‌آلودگی، کولاک و لغزندگی از جمله مخاطرات شرایط نامساعد جوی است.
احتیاط در تردد محورها، کنترل و لایروبی شبکه آبراه‌های استان و لایروبی جوی‌ها و آبراه ها، خودداری از صعود به ارتفاعات و ناحیه‌های کوهستانی و پرهیز از چرای دام در نواحی مرتفع و به همراه داشتن تجهیزات از جمله زنجیر چرخ در صورت تردد در گردنه‌ها و مسیر‌های کوهستانی مهمترین توصیه‌ها در هشدار زرد است.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان همچنین با اعلام هشدار نارنجی کشاورزی به علت کاهش ۱۲ درجه‌ای دمای هوا از کشاورزان خواست محصولات کشاورزی و دام‌های خود را از سرما محافظت کنند.

 

 

 

 

 

نظر شما