شناسهٔ خبر: 65366489 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پخش مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای مرکز کردستان

سنندج- ایرنا- مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان گفت: پخش مناظره های انتخاباتی پنج حوزه انتخابیه استان از چهار اسفند به روی آنتن شبکه استانی رفته و پخش آن تا چهارشنبه ۹ اسفندماه ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی مرادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: مناظرات و برنامه های تبلیغاتی نامزدهای مجلس‌ شورای اسلامی از سوم اسفند در کانال‌های انتخاباتی آغاز شده است و مناظره نامزدها از چهار اسفندماه به مدت ۶ روز در شبکه استانی و رادیو نیز پخش می شود.

وی با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات، صداوسیما و شبکه استانی کار مضاعف و متناسب با شرایط طراحی کرده است، افزود: این مناظره ها در مجموع در ۲ نیمه و متوسط مدت زمان پخش در ۱۲۰ دقیقه طراحی شده و سوالات شامل مهمترین مسائل و مشکلات حوزه های انتخابیه است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان افزود: برنامه تبلیغات نامزدهای مجلس خبرگان نیز همزمان تا ۹ اسفند در شبکه استانی و کانال های اختصاصی در حوزه های انتخابیه پخش می شود.

به گفته مرادی براساس قرعه کشی انجام شده که با حضور دبیر ستاد انتخابات و نماینده شورای نگهبان انجام شد، این مناظره ها در شبکه استانی نیز در ساعت ۸، ۱۳:۳۰ و ۲۲ پخش می شود.

وی ادامه داد: در این دوره از انتخابات صداوسیما با راه اندازی ۲۰۰ کانال اختصاصی ویژه تبلیغات، ظرفیتی ایجاد کرد که نامزدها بتوانند تبلیغات خود را انجام دهند و از فرصت برابر معرفی برنامه های خود استفاده کنند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان سهم استان کردستان از این تعداد را پنج کانال تبلیغیاتی اعلام کرد و افزود: کانال آبیدر، در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران، کانال گولان در حوزه انتخابیه سقز و بانه، کانال بدر در حوزه قروه و دهگلان، کانال زریبار در حوزه مریوان و سروآباد و گروس در حوزه انتخابیه بیجار، برنامه ها و مناظرات نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را پخش می کند.

این کانال ها با یک جست وجوی مجدد بر روی گیرنده های تلویزیونی قابل دریافت است.

تاکنون در پنج حوزه انتخابیه استان کردستان، ۱۸۴ نامزد برای انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته اند. کردستان دارای ۶ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

برای کسب 2 کرسی مجلس خبرگان رهبری نیز ۴ نامزد از استان کردستان تایید صلاحیت شده اند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما