شناسهٔ خبر: 65359763 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

طالبی: سپاهان مقابل الهلال خودکشی کرد

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: سپاهان، آنالیز خوبی از الهلال داشت اما به بی تجربگی بازیکنان باتجربه اش باخت. پیشکسوت فوتبال ایران گفت: سپاهان، آنالیز خوبی از الهلال داشت اما به بی تجربگی بازیکنان باتجربه اش باخت.

صاحب‌خبر -

فرشید طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا در خصوص دیدار سپاهان برابر الهلال در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: سپاهان در این بازی نمایش بدی از خود نشان نداد، به ویژه در نیمه اول این تیم با ایجاد موقعیت‌های زیاد و نمایش قابل قبول توانست شرایط خوبی را داشته باشد و حتی برابر حریف پرستاره خود به گل رسیده و از این تیم پیش بیفتد اما بی تجربگی بازیکنان باتجربه این تیم در لحظات حساس و بازی‌های مهم در دو بازی اخیر برابر الهلال منجر به شکست و حذف این تیم از آسیا شد.

وی افزود: سپاهان جزو تیم‌های با سابقه در لیگ قهرمانان آسیا است ولی در دو بازی اخیر به شکل عجیبی اسیر بی تجربگی شد. اگر بازیکن جوان در این گونه بازی‌ها مرتکب اشتباه شود زیاد نمی‌توان به آن‌ها خرده گرفت اما برای من عجیب بود چرا بی تجربگی در این دو بازی از سوی بازیکنان باتجربه سپاهان سر زد!

پیشکسوت فوتبال اصفهان در مورد روند فنی سپاهان برابر الهلال تاکیدکرد: سپاهان هم در بازی رفت و هم در بازی برگشت قدر موقعیت‌های متعدد گلزنی اش را ندانست. از دست دادن موقعیت‌های گلزنی و اخراج مهره‌های کلیدی در زمان‌های مهم بازی، علت اصلی ناکامی سپاهان برابر تیم پرمهره الهلال بود. سپاهان چه در اصفهان و چه در عربستان مقابل الهلال خوب بود. در بازی برگشت سپاهان اصلا چهره یک تیم مهمان را نداشت و فوق العاده خوب و با جسارت بازی کرد به گونه‌ای که مشخص شده بود این تیم به خوبی از سوی کادرفنی آنالیز شده بود، اما اشتباهات فردی یقه این تیم را گرفت و اجازه نداد سپاهان  در این دو بازی به اهدافش دست پیدا کند.

فرشید طالبی در مورد تکرار اخراج مدافع سپاهان در بازی رفت و برگشت خاطرنشان کرد: محمد دانشگر یکی از بهترین‌های سپاهان در نیم فصل اول بود، ولی انتظار می‌رود بازیکن باتجربه در لحظات حساس و مهم خودش را نشان دهد، ولی متاسفانه در هر دو بازی اخیر سپاهان برابر الهلال، بازیکنان باتجربه ما اسیر بی تجربگی شدند. الهلال در هر دو بازی تفاوت فوتبال ۱۰ نفره و ۱۱ نفره را نشان داد. ۱۰ نفره شدن سپاهان در این دو دیدار برابر حریف عربستانی اش، به نوعی خودکشی برای این تیم محسوب می‌شد.  

وی در خصوص کری خوانی عجیب سیاوش یزدانی پس از اخراج خاطرنشان کرد: ما تقریبا در تمام بازی‌های مهم و بزرگ، به کار‌های غیرحرفه‌ای مان می‌بازیم! اگر ما درون زمین حرفه‌ای باشیم، ناخودآگاه این امربه اتفاقات بیرون زمین هم تسری پیدا می‌کند. باز تاکید می‌کنم‌ای کاش این کم تجربه‌گری‌ها از سوی یک بازیکن کم تجربه رخ می‌داد! بازیکنان ما باید بدانند در چه شرایطی قرار دارند و در جایگاه درست خود قرار بگیرند، اما متاسفانه اتفاقات این چنینی در فوتبال ما کم اتفاق نمی‌افتد.

بازیکن سابق سپاهان در پایان گفت: آسیا برای سپاهان با خاطراتی تلخ به پایان رسید و در این میان اولین کسانی که از این ناکامی ضربه خورد، هواداران این تیم بودند. با حذف از آسیا دلخوشی مهمی برای هواداران از بین رفت و حالا اعضای این تیم وظیفه مهمی را برعهده دارند. به هرحال سپاهان تیم کوچکی نیست و بازیکنان و اعضای این تیم وظیفه دارند خیلی زود از وضعیت کنونی خارج شده و با ریکاوری خوب به لیگ برتر و فوتبال ایران برگردند و قدم‌های خود را در ادامه حضور در فوتبال ایران محکم بردارند. فوتبال هم برد دارد هم باخت و مهم این است پس از باخت و ناکامی، تیم بتواند دوباره از جای خود بلند شده و راهش را در مسیر ادامه فصل محکم بردارد.

انتهای پیام/

نظر شما