شناسهٔ خبر: 65351870 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری سالگرد شهادت حاج حسین خرازی با حضور رییس سازمان انرژی اتمی

سی و هفتمین سالگرد شهادت شهید حاج حسین خرازی، با حضور رییس سازمان انرژی اتمی در میعادسرای دارخوین خوزستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

برگزاری سالگرد شهادت حاج حسین خرازی با حضور رییس سازمان انرژی اتمی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از مرکز سیاست عمومی و اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی ایران؛ رییس سازمان انرژی اتمی ایران در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و عرض تبریک به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) گفت: موضوعی که باید به آن توجه دائم داشت، این است که رمز و راز پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس توجه به کلمه الله، خودباوری، ایمان به خداوند متعال، تسلیم به رضای او بودن و در ادامه وحدت، یکپارچگی و انسجام ملت بود.

اسلامی با اشاره به برگزاری مراسم گرامیداشت شهید خزاری و همرزمانش و ذکر این موضوع که زیبایی و شکوه این تجمعات به هر دلیل و بهانه‌ای باعث عطرآگین شدن فضا با عطر توحید و جلوه‌های الهی می‌شود، تصریح کرد: دشمنان، انقلاب ما را یک توهم می‌دانند در حالی‌که برعکس این نگاه، انقلاب ما یک روایت و یک حقیقت همیشه صادق است. این تصویری که دشمن در حال نشان دادن آن است به معنی واقعی کلمه با اساس انقلاب اسلامی ایران مخالف بوده و در تضاد است.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه انقلاب ایران، انقلاب تحقق باور‌های اسلامی است، گفت: در این مسیر، انقلاب ما نشان داد سلطه پذیر نبوده بلکه سلطه ستیز است؛ جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس یکی از برنامه‌ها و اقدامات دشمن برای ساقط کردن این انقلاب بود، اما حضور شما رزمندگان و نیز شهدای این مملکت که جان خود را برای حفاظت از این دستاورد نثار کردند، نشان داد که این نهضت و این جریان تمام شدنی نیست.

وی با تاکید بر اینکه دشمن برای از بین بردن انقلاب اسلامی اراده مصممی دارد و از نقشه‌ها و توطئه‌های خود دست برنداشته است، افزود: در روندی که طی این ۴۵ سال شاهد بودیم، هرکجا توانستیم فکر، ایمان، عشق و خودباوری که در دفاع مقدس وجود داشت را باور و به آن تاسی کنیم، پیروز بوده و به موفقیت رسیده‌ایم، اما هرکجا به نسخه‌های غیر از آن اتکا شد، نتایج کمتری گرفته‌ایم.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران با تاکید بر اینکه ایران به واسطه ذخایر، ثروت و استعداد‌هایی که دارد همیشه مورد طمع دشمنان بوده است تا بتوانند به کشور دست‌اندازی کنند، گفت: این توطئه‌ها ادامه دارد و فقط شکل آن تغییر کرده است؛ بنابراین امروز باید اقدامات به‌هنگام و امیدآفرین را برای ممانعت از دلسردی مردم، نصب‌العین اقدامات خود قرار دهیم.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه با بیان اینکه منطقه دارخوین قطعه‌ای از بهشت و قدمگاه شهداست، گفت: در این منطقه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی قرار بود نیروگاه کارون (دارخوین) ساخته شود که با پیروزی انقلاب، خارجی‌ها به تعهدات عمل نکردند و قرارداد‌های خود را لغو کردند و همچنین در ادامه به دلیل تحریم‌ها به تعهدات خود پایبند نبودند.

وی ادامه داد: حدود ۱۲ سال پیش این جمع‌بندی صورت گرفت که، چون خارجی‌ها همکاری ندارند، این پروژه را ادامه ندهیم، اما به لطف الهی و حمایت مقام معظم رهبری و تلاش همکاران در صنعت هسته‌ای، دوباره این پروژه به شکل جدی دنبال شد.

اسلامی تصریح کرد: به همین خاطر سال گذشته سه طرح در این منطقه تعریف شد که شامل ساخت نیروگاه کارون، احیای این منطقه و سومین و گل سرسبد آنها، احداث میعادسرای فرهنگی - تربیتی شهید خرازی بود که امروز شاهد برگزاری سی و هفتمین سالگرد گرامیداشت شهادت این شهید گرامی هستیم.

اسلامی در پایان با اشاره به مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام در میعادسرای فرهنگی - تربیتی شهید خرازی، گفت: امروز با خاکسپاری شهدای گمنام در این میعادسرا، شاهد تبدیل شدن آن به یک کانون پربرکت و مملو ازعشق برای یک روایت دائمی از دفاع مقدس خواهیم بود.

وی تصریح کرد: این میعادسرا در اصل تبدیل به میعادگاهی برای نسل‌های آینده، کاروان‌های راهیان نور و همچنین تلاشگران سازمان انرژی اتمی ایران در دارخوین شده است و همواره شعار «تا زنده‌ایم، رزمنده‌ایم» با عطرافشانی این شهدا حفظ خواهد شد.

صبح امروز مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت فرمانده شجاع لشکر ۱۴ امام حسین علیه السلام، شهید حاج حسین خرازی و مراسم تشییع و تدفین دو شهید گمنام در میعادسرای فرهنگی- تربیتی شهید خرازی شهرک دارخوین سازمان انرژی اتمی در استان خوزستان با حضور محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی، سردار سرتیپ غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین، سردار سرتیپ مجتبی فدا فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) استان اصفهان و جمعی از مقامات لشکری و کشوری برگزار شد.
بررسی آخرین مراحل پیشرفت ساخت نیروگاه اتمی ۳۰۰ مگاواتی دارخوین و بازدید از شرکت پالایش نفت آبادان از دیگر برنامه‌های محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران در جریان سفر ۲ روزه به استان خوزستان بود.

نظر شما