شناسهٔ خبر: 65351025 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تحریم در دریا

نیرو‌های مسلح یمن از ۲۸ آبان که انصارالله ورود به مبارزه برای حمایت از ملت فلسطین را اعلام کرد، حدود ۵۰ کشتی نظامی و تجاری را در دریای سرخ و خلیج عدن هدف قرار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ نیرو‌های مسلح یمن از ۲۸ آبان که انصارالله ورود به مبارزه برای حمایت از ملت فلسطین را اعلام کرد، حدود ۵۰ کشتی نظامی و تجاری را در دریای سرخ و خلیج عدن هدف قرار داده است، این کشتی‌ها متعلق به آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس بوده اند.

<div id="video-display-embed-code_10830098"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4162680/10830098?width=600&height=350"></script></div>


نخستین کشتی که هدف قرار گرفت، "گلکسی لیدر" بود. یک کشتی باری که نیرو‌های یمنی بر عرشه آن پیاده شدند و آن را به سواحل یمن هدایت کردند. تا ۲۲ دی ماه، عملیات یگان موشکی یمن به شلیک موشک‌های بالستیک و ارسال پهپاد به سمت کشتی‌هایی محدود می‌شد که به سوی بنادر فلسطین اشغالی حرکت می‌کردند. تعداد کشتی‌های هدف قرار گرفته تا آن تاریخ ۱۴ فروند بود.
در روز ۲۲ دی ماه آمریکا و انگلیس نخستین حمله هوایی به یمن را انجام دادند و در آن صنعا، الحدیده، حجه و تعز هدف قرار گرفت. این تعرض، نیرو‌های مسلح یمن را بر آن داشت که عملیات خود را به هدف قرار دادن کشتی‌های نظامی و تجاری آمریکا و انگلیس گسترش دهد. بیشتر این کشتی‌ها در خلیج عدن هدف قرار گرفتند. معروف‌ترین این حملات به کشتی‌های باری و نفتکش انگلیسی بود. در پی آن دو کشتی نظامی آمریکایی در خلیج عدن هدف قرار گرفت و پهپاد "ام کیو ۹" نیز در آسمان الحدیده سرنگون شد.
مقامات یمن اعلام کرده اند عملیات خود را تا زمانی که دارو و غذا وارد نوار غزه نشود، متوقف نخواهند کرد.
-----------
باصدا‌ها:
یحیی سریع - سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن
مصطفی برغوثی - دبیر کل جنبش ابتکار ملی فلسطین
مجیب شمسان - کارشناس مسائل نظامی
یاسر الحوری - دبیر شورای عالی سیاسی یمن
راشل زامبیا - عضو مرکز امنیت انرژی آمریکا
مجیب شمسان - کارشناس نظامی
آنتونی تاتا - معاون سابق وزیر دفاع آمریکا
سید عبدالملک بدرالدین - دبیرکل انصارالله یمن
سید عبدالملک بدرالدین - دبیرکل انصارالله یمن
راشل زامبیا - عضو مرکز امنیت انرژی آمریکا

نظر شما