شناسهٔ خبر: 65350326 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رونمایی از نخستین نان صنعتی با آرد کامل در کشور

در حاشیه مراسم دومین کنگره بین المللی بهداشت و صنایع غذایی از نخستین نان صنعتی با آرد کامل کشور در خوزستان رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دومین کنگره بین المللی بهداشت و صنایع غذایی به مدت دو روز سوم و چهارم اسفند با نگاه ویژه به محصولات و صنایع پایین دستی پتروشیمی در اهواز برگزار شد.

رئیس سازمان غذا و داروی کشور در حاشیه برگزاری این کنگره  گفت : این کنگره به منظور ارائه روش‌های جدید در ارتقای کیفیت صنایع غذایی با هدف افزایش ارزش غذایی، بررسی راه‌های ارتقای کیفیت وسلامت محصولات غذایی برگزار شد.

دکتر حیدر محمدی اظهار کرد: یکی از اقدامات بزرگی که امروز در استان خوزستان آغاز شد تولید نان تهیه شده با آرد کامل در یکی از تولید کنندگان بزرگ نان صنعتی در کشور بود که یکی از آرزو‌های دیرین چند دهه‌ی اخیر کشورمان بود که این مهم امروز تحقق یافت.

رئیس سازمان غذا و داروی کشور در ادامه افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته ۲۸ درصد سبوس نان گرفته می‌شد که ارزش تغذیه ای و املاح معدنی و ویتاومین‌های نان را می‌گیرد که امروزه با نانی که تولید شده است حداکثر ۵ درصد سبوس گیری شد و بیشتر ویتامین‌های گروه بی (B)، کلسیم، آهن، روی و فسفر موجود در سبوس باقی می‌ماند و این نان کاملی است برای مصرف کنندگان محسوب می‌شود.

دکتر محمدی با اشاره به اینکه برخی از بیماری‌های گوارشی ناشی از نقص این ویتامین‌ها و کمبود آنها و املاح معدنی در مواد غذایی است، تاکید کرد: نان، خوراک اصلی مردم ماست و طبعا اگر این ارزش تغذیه‌ای بالاتر برود اثر خیلی خوبی روی تغذیه مردم می‌گذارد و خدا را شکر که این این اتفاق در استان خوزستان آغاز شده است و امیدواریم در سراسر کشور نیز این مهم تحقق یابد.

یادآور می‌شود: این کنگره با حضور دکتر سید حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو کشور، دکتر محمد راضی جلالی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان، دکتر مهدوی نیا معاون غذا و داروی اهواز، دکتر سید محمد علی نوری مدیر غذا و دکتر محمد هاشمی مدیر آزمایشگاه غذا و داروی اهواز برگزار شد.

 

<div id="video-display-embed-code_10829942"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4162638/10829942?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما