شناسهٔ خبر: 65349944 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انتخابات از تجلیات نقش بازار بر حوزه‌های تعیین کننده کشور

رییس ستاد انتخابات مازندران: انتخابات یکی از تجلیات نقش و تاثیر بازار بر حوزه‌های تعیین کننده کشور است

صاحب‌خبر -

انتخابات از تجلیات نقش بازار بر حوزه‌های تعیین کننده کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران و رئیس ستاد انتخابات استان در نشست با اعضای کمیته بازاریان و اصناف قرارگاه انتخاباتی رسام بر نقش موثر بازاریان بر بسیاری از فعالیت‌های مردمی تاکید کرد و گفت: انتخابات یکی از تجلیات نقش و تاثیر بازار بر حوزه‌های تعیین کننده کشور است. ‎

قاسم عزیززاده گرجی ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت ولی عصر (عج) افزود: بازاریان در همه ادوار و اعصار نقش بسزایی داشتند و همواره پای کار بودند.

وی با بیان اینکه در شکل گیری انقلاب، بازاریان جزو اولین کسانی بودند که امام راحل با ایشان ارتباط گرفت، گفت: بازاریان در شکل‌گیری انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، بازسازی اصناف نقش اساسی داشتند و هر زمانی که منافع مردم در خطر بود، بازاریان پای کار بودند.

رییس ستاد انتخابات استان به نقش بازار در گردش مالی و مسائل اقتصادی و همچنین در ایجاد و شکل‌گیری بسیاری از اتفاقات اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد و افزود: بازاریان در شرایط و موضوعات مختلف حضور معنادار داشته و بخش عمده‌ای از مسائل اعتقادی نیز در بستر بازار شکل گرفت.

عزیززاده گرجی یکی از جلوه‌های روشن مردمی در بازار را، کار در بازار دانست و خاطرنشان کرد: بازاریان در قالب اتحادیه‌ها و اتاق اصناف بهتر می‌توانند فعالیت کرده و به امور جامعه بپردازند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران اضافه کرد: بازاریان با وجود اینکه در همه شرایط و مناسبت‌ها حضور مستقیم و موثری دارند، در بسیاری از فعالیت‌های مردمی نیز نقش حمایتی و پشتیبانی داشته و تاثیرگزارند.

عزیززاده گرجی ضمن تاکید بر اینکه هر فعالیتی باید به نفع مردم تمام شود، گفت: صاحبان اصلی این انقلاب مردم هستند و در نظام جمهوری اسلامی ایران، مردم معیار و فصل الخطابند.

رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به اینکه نقش دولت تسهیل گری و پرهیز جدی از تصدی گری می‌باشد، خاطرنشان کرد: اگر قرار است به مردم کمک کنیم باید ظرفیت‌های دولتی را در کنار مجموعه‌های مردمی و بازار آورده و به نفع مردم قدم برداریم.

وی نقش معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران را پیشگیرانه ذکر کرد و افزود: می‌توانیم در جهت هماهنگی و انسجام در فعالیت‌ها به انجام فعالیت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بازاریان کمک نماییم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران از ایجاد قرارگاهی تحت عنوان قرارگاه انتخاباتی رسام در استان خبر داد و گفت: این قرارگاه ابداعی مازندران است که در سطح کشوری نیز استفاده شده است.

وی تصریح کرد: این قرارگاه در دو بخش مردمی و دولتی فعالیت می‌کند.

عزیززاده گرجی ادامه داد: در بخش دولتی اتفاقات خوبی در سطح شهرستان افتاده و کمیته‌های مختلفی شکل گرفته است. در بخش مردمی نیز جلساتی با افراد متنفذ و موثر استان تشکیل شد و در حال حاضر این قرارگاه‌ها با موضوع انتخابات اداره می‌شوند و بعد از آن نیز به تشخیص خود کمیته‌ها می‌توانیم تعامل بیشتری داشته و در جهت تقویت فعالیت‌های بازار و برنامه‌هایی که منافع مردم در آن باشد ادامه دهیم.

رئیس ستاد انتخابات استان تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید در جهت تسریع انجام امور مردم، فعالیت‌های خود را به اتحادیه‌ها بسپارند.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، یادآور شد: مردم در ۱۱ اسفند با حضور باشکوه خود حماسه دیگری را همانند راهپیمایی ۲۲ بهمن رقم می‌زنند.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه بیش از ۲۵۰ شبکه رادیویی و تلویزیونی به زبان فارسی به صورت شبانه روزی علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند، گفت: دیروز موضوع عدم حضور در راهپیمایی و امروز تحریم انتخابات و کاهش مشارکت مردمی را دنبال می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در یازدهم اسفند ماه، ملت ایران با حضور خود تمام نقشه‌های دشمن را نقش بر آب می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران تاکید کرد: در این شرایط وظیفه مدیران و مسئولان سنگین‌تر بوده و باید در جهت رفع مشکلات و موانع مردم بیش از پیش قدم بردارند.

نظر شما