شناسهٔ خبر: 6534826 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

نایب قهرمانی عمیدی در تکواندو کره‌جنوبی

تکواندوکار وزن ۸۷- کیلوگرم کشورمان پس از ۴ پیروزی مقابل نمایندگان کره جنوبی و قبول شکست برابر تکواندوکار ازبکستان به مدال نقره تورنمنت آزاد کره جنوبی دست یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، در تورنمنت آزاد کره‌ جنوبی (G2) که از صبح امروز با رقابتهای تکواندوکاران وزن های 54- و 87- کیلوگرم مردان در شهر چونچئون کره جنوبی درحال برگزاری است، امید عمیدی با کسب 4 پیروزی و یک شکست نایب قهرمان وزن هفتم شد.

تکواندوکار کشورمان برای کسب مدال نقره این مسابقات پس از اینکه اولین حریفش ازکره جنوبی بروی شیاپ چانگ حاضر نشد، در ادامه 3 پیروزی ارزشمند (راند طلایی، 9 بر یک و 15 بر 3) مقابل تکواندوکاران کشور میزبان بدست آورد و راهی فینال شد.

عمیدی در مرحله نهایی، با وجود شایستگی نتیجه را 9 بر 5 به "جسور بایکازوف" تکواندو کارازبکستانی نایب قهرمان جهان در سال 2015، قهرمان آسیا و بازیهای آسیایی در سال 2014 و نفر اول رنکینگ المپیکی وزن چهارم واگذار کرد و به مدال نقره این رقابتها دست یافت.

هوگوپوش وزن 87- کیلوگرم کشورمان با کسب این مدال ارزشمند، 12 امتیاز به رنکینگ المپیکی خود اضافه کرد.

فردا و در دومین روز از تورنمنت آزاد کره‌جنوبی (G2)، این مسابقات با مبارزه تکواندوکاران وزن 87+ کیلوگرم پیگیری خواهد شد که مرتضی شیری به عنوان تنها نماینده کشورمان بر روی شیاپ چانگ خواهد رفت.

نماینده سنگین وزن کشورمان در نخستین گام باید با تکواندوکاری از کره جنوبی رقابت کند و در صورت پیروزی بازهم به مصاف یکی دیگر از نمایندگان کشور میزبان می رود.


شیری در صورت پیروزی برابر نمایندگان کره جنوبی، در مرحله یک چهارم و در رقابتی سخت و نفس گیر باید با "دیمیتری شوکین" قهرمان جهان در سال 2015 پیکار کند.

تیم ملی تکواندوی کشورمان با 11 تکواندوکار و با هدایت بیژن مقانلو (سرمربی) و مهدی بی باک و مهرداد یوسفی (مربی) به مصاف رقبایش می‌رود.

درتورنمنت آزاد کره جنوبی(G2)، دارندگان مدال طلا 20 امتیاز، مدال نقره 12 امتیاز و مدال برنز 7.2 امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی برای کسب سهمیه ریو 2016 بدست خواهند آورد.

نظر شما