شناسهٔ خبر: 6534361 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

نخست وزير ترکيه: اجازه نمي دهيم کشور به هرج و مرج کشيده شود

صاحب‌خبر -


نخست وزیر ترکیه گفت برغم بحران و اغتشاش در منطقه اجازه نخواهیم داد ترکیه به بی ثباتی و هرج و مرج کشیده شود.

احمد داود اوغلو با اشاره به حادثه تروریستی دوشنبه در سوروچ در جنوب شرقی این کشور که دهها کشته بر جا گذاشت درباره وقوع هرگونه بحران و تنش در کشور هشدار داد.

وی همچنین با بیان اینکه داعش و دیگر سازمان های تروریستی در ترکیه به اهداف خود نخواهند رسید تاکید کرد آنکارا با گروه تکفیری صهیونیستی داعش سازش و مصالحه نخواهد کرد.

حادثه تروریستی دوشنبه گذشته در سوروچ در مناطق مرزی با سوریه و شهر کوبانی که صحنه درگیری های گسترده ای بین نیروهای کرد و شبه نظامیان داعش در سپتامبر گذشته بود روی داد.

در این حادثه که در اجتماع طرفداران و حامیان بازسازی کوبانی روی داد 32 نفر کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی از آنکارا، داود اوغلو ضمن انتقاد از سیاستمداران طرفدار کرد که نامشان را فاش نکرد گفت از افرادی که با گروههای تروریستی ارتباط داشته و همکاری می کنند و از سوی دیگر از شهروندان و جوانان ما برای سیاسی کاری های خود استفاده ابزاری می کنند خواست دست از خونریزی بردارند.

نخست وزیر ترکیه روز گذشته در پی اظهارات مسئولان حزب دموکراتیک خلق حامی کرد که از اعضا و مردم خواسته بودند درپی حادثه تروریستی سوروچ از خود بیشتر محافظت کنند خواستار احتیاط و دوراندیشی بیشتر در باره اظهارات مقامات این حزب شد.

سیاستمداران طرفدار کردهای ترکیه مقامات آنکارا را به بی تفاوتی و بی توجهی در مقابله با حملات شبه نظامیان تروریستی داعش متهم می کنند.


نظر شما