شناسهٔ خبر: 65341118 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توقف ساخت و ساز‌های غیرمجاز درجنوب غربی تهران

شهردار منطقه ۱۹ تهران از توقف ساخت‌و‌ساز‌های غیرمجاز در محله‌های مرتضی‌گرد و خلازیر در این منطقه خبر داد.

صاحب‌خبر -

*توقف ساخت و ساز‌های غیرمجاز درجنوب غربی تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، شهردار منطقه ۱۹ تهران گفت: به علت وجود زمین‌های موقوفی در این منطقه و خرید و فروش بی اجازه و نابسامانی مالکیتی و مدیریتی درحفظ املاک و تغییر کاربری ها، ساخت و ساز‌های غیرمجاز در منطقه در سال‌های گذشته افزایش یافته بود.

تورج فرهادی افزود: در محدوده‌های خلازیر و مرتضی‌گرد بیشتر با این مسئله مواجه بودیم که با برخورد‌هایی که صورت گرفت این مسئله متوقف شده است.

شهردار منطقه ۱۹ افزود: ساختمان جدیدی در قالب ساخت‌وساز‌های غیرمجاز هم در این محل‌ها ساخته نشده است.

تورج فرهادی در ادمه گفت: در تبصره‌های قانونی آمده است که در جا‌هایی که ملکی ساخته شده است و سکونتی وجود دارد بدون توجه به اینکه ملک مجاز یا غیرمجاز، درحریم یا خارج حریم است، باید به آنها انشعاب موقت داده شود.

شهردار منطقه ۱۹ افزود: همین مسئله زمینه‌ای ایجاد می‌کند که تخلف ایجاد شود و ما به این مسئله اعتراض داریم.

تورج فرهادی گفت: خوشبختانه درحال حاضر با رای مراجع قضایی این مسئله در حال مدیریت است و بدون اذن شهرداری در محدوده‌های شهری انشعابی داده نمی‌شود و شهرداری به املاکی که غیرمجاز ساخته شده‌اند، انشعاب جدیدی نمی‌دهد.

شهردار منطقه ۱۹ در ادامه از تجهیز بوستان‌های منطقه ۱۹ به وسایل ورزشی و بازی خبرداد و افزود: با توجه به اینکه نصب وسایل ورزشی در بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها گامی مؤثر برای توسعه ورزش شهروندی محسوب می‌شود، در مجموع ۱۰۰ عدد وسایل ورزشی در بوستان‌های منطقه نصب شده است.

نظر شما