شناسهٔ خبر: 65339632 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بزرگترین سرمایه هر کشور فرهنگ است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از نمایشگاه جشنواره ملی رویش در دانشگاه یزد بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

بزرگترین سرمایه هر کشور فرهنگ است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدعلی زلفی گل در بازدید از این نمایشگاه با اشاره به وجود استعداد‌های ارزشمند در ایران گفت: جشنواره رشد نشان داد که دانشجویان کشور بااستعداد و باانگیزه هستند و تلاش این عزیزان را قدر می‌نهیم. انصافا دانشگاه‌های مختلف در عرصه فرهنگی، کار‌های زیبایی را انجام داده و یکی از این کار‌ها هم جشنواره ملی رویش است.

وی افزود: خوشبختانه فناوری فرهنگی سرلوحه کار دانشجویان است و تلاش می‌کنند مهارت‌های مختلف را از طریق فرهنگ سازی و فرهنگ فناوری و نوآوری فراگیرند که هم در زندگی شخصی و هم در زندگی آینده کاری آنان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بزرگترین سرمایه هر کشور را فرهنگ توصیف کرد و اظهار داشت: وقتی فرهنگ یک کشور شایسته باشد فکر شایسته را شکل می‌دهد و فکر شایسته هم عمل شایسته را به وجود می‌آورد.

زلفی گل ادامه داد: ما به دانشگاه‌ها علاوه بر ماموریت‌های علمی، فناوری و نوآوری، ماموریت‌های فرهنگی ویژه‌ای هم داده ایم که امیدواریم از ظرفیت سه رکن اساسی دانشگاهها، اعضای هیئت علمی، یاوران علمی و دانشجویان به نحو شایسته استفاده شود.

وی عنوان کرد: در قانون توسعه هفتم، سازمان برنامه و بودجه مکلف است معادل ۱۵ درصد کل اعتبار هر دانشگاهی را برای امور پژوهشی و معادل ۵ درصد کل اعتبار هر دانشگاهی را برای امور فرهنگی اختصاص دهد و خوشبین هستیم تا دانشگاه‌ها در آینده برای فعالیت‌های فرهنگی با مشکل مادی روبرو نباشند.

گفتنی است ۷۰ کانون فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی در یازدهمین جشنواره ملی رویش حضور یافته و دستاورد‌ها و توانمندی‌های خود را در بخش‌های مختلف ارائه کردند.

نظر شما