شناسهٔ خبر: 65338344 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

گرم شدن تنور انتخابات در چهارمحال و بختیاری

تنور انتخابات با آغاز تبلیغات نامزدها و پایان ضبط مناظرات تلویزیونی در بام ایران استان چهارمحال و بختیاری گرم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ تبلیغات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت یک دقیقه بامداد امروز سوم اسفندماه 1402 آغاز شد و تا ۸ صبح روز ۱۰ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

پایان ضبط مناظره‌های نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی

مدیرکل صدا و سیمای استان چهارمحال و بختیاری گفت: برنامه مناظره نامزد‌های چهار حوزه انتخابیه امروز پایان یافت.

سید محسن حسینی افزود: در هفت روز ضبط این برنامه‌ها در مجموع ۲۸ برنامه ضبط شده که از امروز پنج شنبه سوم اسفندماه به مدت یک هفته پخش خواهد شد.

وی گفت: این مناظره‌ها با رعایت عدالت در پخش از چهار شبکه انتخاباتی این استان به روی آنتن خواهد رفت و بخشی از آن از شبکه جهانبین هم پخش شود.

ایجاد ۶۰ جایگاه تبلیغات انتخابات در شهرکرد

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد  هم از ایجاد ۶۰ جایگاه برای امور تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در معابر و میدان‌های اصلی این شهر خبر داد.

اکبر ایازی با اشاره به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۱۱ اسفند افزود: در مرکز چهارمحال و بختیاری این جایگاه‌های نصب تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی در معابر و میدان‌های اصلی از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد آماده‌سازی و جانمایی شده است.

وی گفت: در این جایگاه‌های موقت، نامزد‌های این دوره از انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی به صورت رایگان می‌توانند نصب پوستر‌ها و تبلیغات خود را در مدت زمان قانونی اعلام شده، انجام دهند.

مشارکت 8هزار و ۵۰۰ نفر برای برگزاری انتخابات در چهارمحال و بختیاری

رئیس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: ۸ هزار و ۵۰۰ نفر شامل هیأت‌های اجرایی، نظارت و معتمدان شعب، نمایندگان فرماندار، نیروهای پشتیبانی و نظامی و امنیتی برای برگزاری انتخابات ۱۱ اسفندماه جاری در استان مشارکت دارند.

محسن حسین‌میرزایی افزود: برای این دور از انتخابات ۷۹۱ شعبه اخذ رأی شهری، روستایی، سیار و ثابت در استان تأمین و جانمایی شده است.

وی افزود: برای اخذ رأی از مردم ساکن در مناطق سخت‌گذر چهارمحال و بختیاری ساکن بالگرد پیش‌بینی شده است.

حسین‌میرزایی تصریح کرد: تاکنون ۱۵۶ نامزد برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهارمحال و بختیاری در میدان رقابت حضور دارند و امکان تغییر در تعداد این نامزدها وجود دارد.

وی یادآور شد: به‌طور میانگین برای کسب هر یک از چهار کرسی نمایندگی مجلس چهارمحال و بختیاری حدود ۴۰ نفر با یکدیگر رقابت می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری به تشکیل ۲۹ هیأت اجرایی در استان اشاره و اضافه کرد: معتمدان مردم در هیأت‌های اجرایی حضور دارند و این نشان می‌دهد مردم در برگزاری انتخابات نقش مهم و پُررنگی دارند.

وی با اشاره به آغاز تبلیغات مجلس خبرگان رهبری از ۲۵ بهمن‌ماه امسال گفت: زمان تبلیغات نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز از سوم اسفندماه جاری آغاز و توصیه می‌شود تمامی افراد دخیل در برگزاری انتخابات با رعایت اصل بی‌طرفی و عمل به مُرّ قانون، برای حضور پُرشور مردم اعتمادآفرینی کنند.

حسین‌میرزایی اضافه کرد: مشارکت حداکثری مردم منجر به باز تولید قدرت نرم در مقابل جنگ ترکیبی دشمن می‌شود و رشد و تعالی جامعه را به همراه دارد.

گفتنی است؛ انتخابات خبرگان و مجلس، روز جمعه ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

نظر شما