شناسهٔ خبر: 65337523 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس دادگستری گرمسار: ۱۰ فقره تخلف انتخاباتی شناسایی شد

سمنان - ایرنا - رییس دادگستری گرمسار با بیان اینکه تمام فعالیت نامزدهای انتخابات در حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان زیر نظر دستگاه‌های نظارتی قرار دارد، گفت: ۱۰ فقره تخلف تاکنون در این حوزه انتخابیه شناسایی شده است.

صاحب‌خبر -

فرشید صفدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، برگزاری انتخابات سالم را مهم ترین رویکرد دستگاه قضای و امنیتی شهرستان گرمسار عنوان کرد و افزود: ۱۰ فقره تخلف انتخاباتی از سوی نامزدهای حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان شناسایی شده که برای تعدادی از این تخلف‌ها پرونده قضایی تشکیل شد و تعدادی دیگر جهت رسیدگی به شورای نگهبان و مراجع قانونی ارسال شد.

رییس دادگستری گرمسار با بیان اینکه سه مرحله شورای پیشگیری از وقوع جرم با محوریت جرائم انتخاباتی در گرمسار برگزار شد، خاطرنشان کرد: مرحله پایانی شورای پیشگیری در اسفند ماه با پالایش تخلفات و رصد فعالیت نامزدهای انتخاباتی این حوزه انجام می شود.

در حوزه‌ انتخابیه گرمسار و آرادان در غرب استان سمنان ۲۸ نفر شامل ۲۵ مرد و سه خانم نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند.

شمار نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان بنا بر اعلام شورای نگهبان و پس از اعمال درخواست جابه‌جایی داوطلبان، به ۱۴۹ نفر در چهار حوزه انتخابیه رسید که بیشترین نامزدها مربوط به حوزه انتخابیه شاهرود و میامی است.

۱۵ حوزه انتخابیه در استان سمنان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی شده است که چهار حوزه انتخابیه اصلی شامل حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه، حوزه انتخابیه شاهرود و میامی، حوزه انتخابیه دامغان و حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان می شود.

۱۱ حوزه فرعی و بخشداری‌های مستقل نیز برای انتخابات یازدهم اسفند در آمادگی کامل هستند و برای استقرار شعبه‌های ثابت و سیار در تمامی نقاط شهری و روستایی استان برنامه‌ریزی شده است.

تبلیغات انتخاباتی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از نخستین ساعات بامداد امروز پنجشنبه سوم اسفند آغاز شد و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای ادامه خواهد داشت.

نظر شما