شناسهٔ خبر: 65337092 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

«نه به راه اندازی ستاد انتخاباتی»، شیوه جدید تبلیغ نامزدها در مازندران

ساری-ایرنا- به کار بستن ابتکارو ایده های جدید تبلیغاتی شیوه های اثرگذار در جلب آرای مردم به شمار می رود و در این بحبوبه آغاز ماراتن تبلیغات داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی، بیان نامزدی براین که اینکه ستاد انتخاباتی راه نمی اندازد خود نیز تبلیغات به شمار می رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‌ با اعلام آغاز تبلیغات رسمی داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رقابت داوطلبان برای معرفی خود به جامعه اکنون از حالت غیر علنی خارج شده است و داوطلبان هر آنچه از فعالیت، سابق و برنامه های کاری که مدنظر دارند را در قالب بنر، بیلبورد و سخنرانی در جمع مردم در حال عرضه هستند.

سابقه و تجربه دوره های قبل برگزاری انتخابات نشان می دهد، ماهها پیش از آغاز تبلیغات، داوطلبان و اعضای ستادهای آنان برای اجاره واحدهای صنفی به منظور راه اندازی ستادهای انتخابی خود در هسته اصلی شهرها تلاش پُرشماری می کنند و در این میان غالبا افرادی پیروز میدان هستند که قادر به پرداخت رقم بالاتر اجاره هستند.

نگاهی به وضعیت کنونی مغازه های مازندران که به قول و اصطلاح بازاریان "پاخور"‌ خوبی دارند یعنی افراد بیشتری از این محل عبور می کنند نشان می دهد بخش بیشتری از داوطلبان سعی کرده اند که این نوع مغازه ها را برای مدت یک هفته تبلیغات اجاره کرده اند تا به نوعی با این کار بیشتر در چشم مردم بیایند.

شیوه معمول و متداول دیگر تبلیغات در این دوران راه اندازی ستادهای انتخاباتی در نقاط مختلف شهرها است تا نقطه کوری برای تبلیغات و عرضه برنامه های و سوابق خود در جامعه وجود نداشته باشد.

تبلیغات داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از امروز آغاز شده است و فضای مجازی مملو از پیام هایی مبنی بر افتتاح ستاد انتخاباتی هر یک از داوطلبان است اما در میان تمام هیاهو بازگشایی ستادهای انتخاباتی در ابتکار و شیوه جدید تبلیغاتی یکی از داوطلبان حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار است.

این فرد در تیزر تبلیغاتی اش که از سوی رسانه ملی نیز پخش شده است عنوان کرد که بدون ستاد در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار شرکت کرده است.

داوطلب حوزه انتخابیه فریدونکنار و بابلسر در پاسخ به مجری صدا و سیما که از او پرسید خرج تبلیغات شما چقدر است و از کجا تامین شد؟ ‌ اعلام کرد:‌حقیر هیچ ستاد انتخاباتی ندارم و صرفا تبلیغات خود را از طریق صدا و سیما که به صورت مساوات در اختیار همه داوطلبان قرار داده شده است انجام می دهم. هزینه محدودی تبلیغات به ازای تبلیغات در صدا و سیما به مبلغ ۵۰ میلیون ریال پرداخت که این میزان هزینه نیز از جیب خود پرداخت کردم.

«نه به راه اندازی ستاد انتخاباتی»، شیوه جدید تبلیغ نامزدها در مازندران

به گزارش ایرنا، ‌ شورای نگهبان فهرست نهایی نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه مازندران را منتشر کرد که نام ۴۳۷ نفر از داوطلبانِ حضور در بهارستان در این فهرست دیده می‌شود.

بر اساس این فهرست ۴۶ نفر در حوزه انتخابیه آمل، ۶۴ نفر در حوزه انتخابیه بابل، ۳۰ نامزد در حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار، ۴۳ نامزد در حوزه انتخابیه بهشهر، نکا و گلوگاه، ۲۷ نفر در حوزه انتخابیه رامسر، تنکابن و عباس‌آباد، ۷۸ نفر در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود، ۷۴ نفر در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ، ۴۶ نامزد در حوزه انتخابیه نور و محمودآباد و ۳۱ نفر نیز در حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت برای انتخابات ۱۱ اسفند و نشستن روی یکی از کرسی‌های ۱۲ گانه مازندران در مجلس دوازدهم رقابت می‌کنند.

براساس اعلام استانداری مازندران سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رای برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در نظر گرفته شد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت، ۶۴۱ شعبه سیار، یک هزار و ۴۶۸ شعبه شهری و یک هزار و ۷۴۲ شعبه روستایی است.

بنا به اعلام ستاد انتخابات مازندران از حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه این استان در مجموع ۷۴۸ نفر برای تصاحب یکی از ۱۲ کرسی مازندران در مجلس دوازدهم نام‌نویسی کردند که پس از بررسی پرونده‌ها و صلاحیت نامزدها در ۲ مرحله توسط هیئت اجرایی در استان و هیئت نظارت بر انتخابات کشور و همچنین افرادی که انصراف دادند، در نهایت تا این لحظه با آمار جدید ارایه شده از سوی شورای نگهبان ۴۳۷ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

طبق برنامه زمان‌بندی ستاد انتخابات کشور، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما