شناسهٔ خبر: 65332877 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اعتماد | لینک خبر

علی مطهری امروز لیست کاندیداهای اصلاح‌طلب و میانه رو را برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از تهران را اعلام می‌کند

رونمایی‌از «صدای ملت»

در این لیست شماری از شخصیت‌های کشور با سابقه اجرایی و متخصصانی در رشته‌های پزشکی و مهندسی حضور دارند

صاحب‌خبر -

حدود 7 تن از بانوان و شمار قابل توجهی از جوانان در این لیست دیده‌می‌شوند

 «امروز از ليست صداي ملت رونمايي مي‌شود.» خبري كه علي مطهري اول اسفند خبر آن را رسانه‌اي كرد و گفت كه به زودي از اعضاي آن پرده‌برداري مي‌شود. ليستي كه نه ليست اصولگرايان است و نه ليست اصلاح‌طلبان، بلكه امكاني است كه تلاش مي‌كند روزنه‌اي به سمت پيگيري گفتمان اصلاحات و اعتدال ايجاد كند.
 آخرين داده‌هاي «اعتماد» حاكي است كه در اين ليست شماري از شخصيت‌هاي كشور كه سابقه اجرايي قابل‌توجهي دارند و در رشته‌هاي پزشكي و مهندسي شناخته شده‌اند، حضور دارند. همچنين  7 تن از بانوان و شمار قابل‌توجهي از جوانان ايراني، اعضاي اين فهرست را ذيل عنوان «صداي ملت» تشكيل مي‌دهند.
 از گذشته، ليست تهران در آوردگاه‌هاي انتخاباتي از اهميت ويژه‌اي برخوردار بود. چه زماني كه اصلاح‌طلبان پس از فتح‌الفتوح بزرگ در 2 خرداد 76، ليست انتخابات مجلس ششم را با حضور اكثر اعضاي جبهه مشاركت و ساير طيف‌هاي اصلاح‌طلب شكل دادند تا انتخابات مجلس دهم كه پس از چرخش آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني و تكرار سيدمحمد خاتمي، زمينه پيروزي فراكسيون اميد در انتخابات مجلس فراهم شد، ليست تهران همواره واجد اهميت ويژه‌اي در شمايل نهايي انتخابات بوده است.
اين‌بار و در شرايطي كه وارثان جبهه مشاركت كه از سال 93 به بعد ذيل عنوان حزب اتحاد ملت فعاليت مي‌كنند، اعلام كرده‌اند شرايط انتخابات 1402 
به گونه‌اي نيست كه بتوان ليستي را به اسم اصلاحات ارايه كرد، ليستي با عنوان صداي ملت با مشاركت احزابي چون، اعتماد ملي، ندا، كارگزاران و اعتدال توسعه با حضور برخي چهره‌هاي ميانه‌رو و اصلاح‌طلب ليستي را مهيا كرده‌اند.
 علي مطهري در نشست خبري با موضوع ارايه اين ليست گفت: فراكسيوني با نام صداي ملت در مجلس تشكيل مي‌دهيم، ولي اول بايد ببينيم راي مي‌آوريم يا نه. زماني كه احساس كردم برخي احزاب و گروه‌هاي معتدل قصدي براي دادن ليست ندارند، بنده اعلام كردم كه خود من ليستي را از افراد معتدل چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب ارايه مي‌كنم. افرادي كه شاخصه اعتدال و عقل‌گرايي را داشته باشند، افرادي كه شعارزده نباشند و به دنبال اصلاح امور كشور باشند در ليست قرار گرفتند. اين ليست نه ليست اصلاح‌طلبان است، نه اصولگرايان و نه حزب خاصي. ليست ما فردي است، تحت عنوان صداي ملت، اما برخي گروه‌هاي اصلاح‌طلب و اصولگرا از آن حمايت مي‌كنند. ليست ما تقريبا بسته شده، اما درباره دو، سه نفر هنوز صحبت هست كه چهارشنبه كامل مي‌شود و روز پنجشنبه كه روز اول تبليغات است، رونمايي مي‌شود. با افراد ليست مصاحبه كرده‌ايم و از همه آنها رزومه خواسته‌ايم. سه، چهار نفر جوان در حدود ۴۰ سال در ليست حضور دارند. اين نماينده ادوار مجلس خاطرنشان كرد: چهار حزب اعتمادملي، كارگزاران، نداي ايرانيان و اعتدال و توسعه بيانيه مي‌دهند و از ليست حمايت مي‌كنند و اين به معناي ائتلاف نيست. هم افراد اصولگرا و هم افراد اصلاح‌طلب در ليست حضور دارند. 
مطهري افزود: لاريجاني در جريان كار ما در تهيه ليست نيست. ليست صداي ملت، شخصي است كه برخي احزاب گفته‌اند از اين ليست حمايت مي‌كنند.

نظر شما