شناسهٔ خبر: 65332623 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اهم اخبار اجتماعی ایرنا در دوم اسفند؛

برخورد با ۱۷۳ پرونده تخلف در مدارس غیردولتی/ ایران رتبه اول اهدای عضو در آسیا

تهران-ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در دومین روز از اسفند به طرح توزیع کارت بانکی و سیم کارت بین اتباع بدون وجاهت قانونی، کاهش سن عمل‌های جراحی زیبایی، ثبت طرح‌ سلامت خانواده در مجامع جهانی، برخورد با تخلفات در مدارس غیردولتی، ایران رتبه اول اهدای عضو در آسیا،برگزاری آزمون استخدامی آموزگاری و نیاز دریاچه ارومیه به آب برای رسیدن به ترازاکولوژیک پرداخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

نیاز ۱۳ میلیارد متر مکعبی دریاچه ارومیه به آب برای رسیدن به تراز اکولوژیک

متخصص مدیریت زیست‌بوم‌های تالابی گفت: اکنون دریاچه ارومیه به بیش از ۱۳ میلیارد متر مکعب آب نیاز دارد تا به تراز اکولوژیک تعیین شده برسد هر چند بارندگی‌های اخیر تا حدودی وضعیت دریاچه را بهبود داده اما برای رسیدن به شرایط مطلوب باید حقابه آن به طور مرتب تامین شود.

علی ارواحی در گفت و گو با خبرنگار محیط زیست ایرنا افزود: تراز اکولوژیک دریاچه ارومیه ۱۲۷۴.۱ متر است در چنین ترازی حجم مخزن دریاچه ارومیه برای اینکه در شرایط اکولوژیک قرار بگیرد نیازمند ۱۴.۵ میلیارد متر مکعب آب است، قبل از بارش های اخیر به نوعی می توانیم بگوییم دریاچه ارومیه به لحاظ افت شدید تراز آب، بحرانی ترین وضعیت خود را در تمام ادوار گذشته تجربه کرد، یعنی تراز آب به پایین تر از ۱۲۷۰ متر رسیده بود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

برخورد با ۱۷۳ پرونده تخلف در مدارس غیردولتی/ ایران رتبه اول اهدای عضو در آسیا

بهره‌مندی بیش از ۷ هزار نفر در طرح ملی نذر خدمت

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان و خدمات حمایتی خیرین داوطلب در قالب طرح ملی نذر خدمت، به بیش از ۷ هزار نفر در مناطق محروم خبر داد.

وحید سلیمی با اعلام این خبر گفت: در راستای طرح ملی نذر خدمت از نیمه آبان تا پایان بهمن کاروان سلامت متشکل از پزشکان متخصص (داخلی، عفونی ، اطفال ، زنان و زایمان و دندان پزشک) پزشک عمومی، روانشناس، مشاوره تغذیه، همراه با نیروهای داوطلب هلال‌احمر و اعضا جوانان به مناطق محروم اعزام شدند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

برخورد با ۱۷۳ پرونده تخلف در مدارس غیردولتی/ ایران رتبه اول اهدای عضو در آسیا

توزیع کارت بانکی و سیم‌کارت بین اتباع وجاهت قانونی ندارد

سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد: طرح توزیع کارت بانکی و سیم کارت بین اتباع، بدون وجاهت قانونی صورت گرفته است.

این سازمان به اطلاع تمام اتباع و مهاجرین خارجی رسانده است که این سازمان دو طرح جامع سازمان ملی مهاجرت برای ساماندهی امور اقتصادی اتباع خارجی در کشور شامل طرح هوشمندسازی ارایه خدمات به اتباع و مهاجرین خارجی و طرح جذب و مدیریت سرمایه‌های خرد را در دست اجرا دارد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

برخورد با ۱۷۳ پرونده تخلف در مدارس غیردولتی/ ایران رتبه اول اهدای عضو در آسیا

رسانه‌ها باید تباهی ناشی از اعتیاد را به تصویر بکشند

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر مهمترین راه در مبارزه با اعتیاد را پیشگیری دانست و تاکید کرد: امروز رسانه‌ها در این موضوع نقش محوری دارند و لازم است تباهی ناشی از اعتیاد را برای نوجوانان و جوانان به تصویر بکشند.

اسکندر مومنی در بازدید از غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروز با توجه به گستردگی ابزار تبلیغات و تنوع در مواد مخدر، نوجوانان بیش از هر قشر دیگری در معرض خطر هستند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

برخورد با ۱۷۳ پرونده تخلف در مدارس غیردولتی/ ایران رتبه اول اهدای عضو در آسیا

طرح‌ سلامت خانواده به عنوان ابتکار ایران در مجامع جهانی ثبت می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ثبت طرح ملی سلامت خانواده در مجامع جهانی خبر داد و گفت: این طرح که از امسال اجرایی شد، براساس آن هر ایرانی یک پرونده سلامت دارد و به عنوان یک ابتکار ملی در مجامع بین‌المللی ثبت می‌شود.

بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از غرفه ایرنا در نمایشگاه مطبوعات در بازدید از غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح بدان معناست که قبل از ایجاد بیماری برای هر خانواده و هر فرد بر اساس کدملی پرونده ایجاد شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

برخورد با ۱۷۳ پرونده تخلف در مدارس غیردولتی/ ایران رتبه اول اهدای عضو در آسیا

برخورد با ۱۷۳ پرونده تخلف در مدارس غیردولتی

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی از برخورد قانونی با تخلفات مدارس غیردولتی خبر داد و گفت: امسال با ۱۷۳ پرونده تخلفاتی در مدارس غیردولتی برخورد شد.

احمد محمودزاده در بازدید از غرفه ایرنا در نمایشگاه رسانه های کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا اظهار کرد: در سال اول دولت با حدود هزار و ۲۴ مدرسه متخلف برخورد شد و همچنین با حدود ۸۸۶ آموزشگاه های غیرمجاز مشکل داشتیم، با برخورد بسیار جدی که در سال اول اتفاق افتاد، شیب تخلفات کاهش یافت.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

برخورد با ۱۷۳ پرونده تخلف در مدارس غیردولتی/ ایران رتبه اول اهدای عضو در آسیا

کاهش سن عمل‌های جراحی زیبایی در کشور/ فریب تبلیغات را نخورید

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران با تاکید بر اینکه سن انجام عمل‌های زیبایی کاهش پیدا کرده است، گفت: افزایش تقاضای عمل‌های جراحی زیاد شده که قسمتی مهمی از آن به علت تبلیغات گسترده در فضای مجازی است و به کشور ما هم محدود نمی شود اما نکته این است که بعضی کشورها برای آن قوانین کارآمد تدوین کرده‌اند اما ما برای آن برنامه‌ریزی نکرده‌ایم.

بابک نیکومرام افزود: در بعضی مواقع وجود بعضی دستورالعمل‌های تبلیغاتی، بدون مشورت صاحب نظران در این حوزه تهیه شده که نتیجه معکوس داشته و گاهی جلوی تبلیغات سالم همکاران فوق تخصص جراحی پلاستیک و دیگر رشته های مرتبط که بطور کاملا حرفه ای و مطابق استانداردهای بین المللی درس جراحی‌های پلاستیک و زیبایی را خوانده‌اند برای فعالیت در فضای مجازی گرفته می شود، درحالیکه افراد غیر پزشک و دلالان به وفور با گذاشتن عکس های اغوا گرایانه و گمراه کننده، بیماران را از چرخه سالمی که می‌تواند داشته باشد دور کرده که می‌تواند خسارات جبران ناپذیری برای سلامت بیماران به همراه داشته باشد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

برخورد با ۱۷۳ پرونده تخلف در مدارس غیردولتی/ ایران رتبه اول اهدای عضو در آسیا

۱۸ اسفند آزمون استخدامی آموزگاری برگزار می‌شود/برگزاری آزمون دبیری ۲۸ اردیبهشت

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، تاریخ دقیق آزمون‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش برای سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد و گفت: حدود ۲۸ هزار نفر در آزمون استخدامی ۱۸ اسفند برای آموزگاری جذب می‌شود.

قاسم احمدی لاشکی در بازدید از غرفه ایرنا در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره برگزاری آزمون‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: برای برگزاری آزمون استخدامی به سازمان سنجش آموزش کشور اعتقاد داشتیم که سازمان سنجش هم در این سال ها زحمات بسیاری کشید اما آزمون های ما از نظر اندازه و نوع بزرگ است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

برخورد با ۱۷۳ پرونده تخلف در مدارس غیردولتی/ ایران رتبه اول اهدای عضو در آسیا

نقش رسانه در نهادینه‌سازی فرهنگ اهدای عضو/ ایران رتبه اول آسیا

نایب رییس هیات مدیره انجمن اهدای عضو ایران گفت:رسانه ها مهمترین نقش در گسترش فرهنگ اهدای عضو را دارند و آنها الهه اهدای عضو و فرهنگ سازی دراین زمینه هستند.

دکتر امید قبادی در نشست پاسخگویی به چالش های اصحاب رسانه در مورد اهدا و پیوند عضو در حاشیه برگزاری نمایشگاه رسانه های ایران افزود: بیشترین علت مرگ مغزی تصادفات است.

وی ادامه داد: در پزشکی دو نوع مرگ داریم یکی قلبی و دیگری مغزی است که در جامعه مرگ قلبی توسط مردم دیده می شود اما مرگ مغزی دیده نمی شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

برخورد با ۱۷۳ پرونده تخلف در مدارس غیردولتی/ ایران رتبه اول اهدای عضو در آسیا

توانمندی ایران در تولید ۷۰ درصد مواد اولیه دارویی

عضو هیات مدیره سندیکای داروهای منابع انسانی کشور از توانمندی ایران در تولید حدود ۷۰ درصد مواد اولیه دارویی کشور خبر داد و گفت: ایران ظرفیت زیادی برای تولید مواد اولیه دارویی همانند صنعت نفت و پتروشیمی دارد و می‌تواند به قطب تولید مواد موثره و اولیه دارویی در دنیا تبدیل شود.

محمد رضا موسوی در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب بازاریابی دارویی در جمع خبرنگاران که در محل سندیکا برگزار شد، افزود: مواد اولیه دارویی سهم به سزایی در خودکفایی صنعت دارویی کشور دارد. از همین رو، شرکت‌های دارویی داخلی تلاش کرده‌اند در این سال‌ها با تولید ماده اولیه دارویی، تا حدود زیادی از وابستگی به واردات مواد اولیه خارج شوند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

نظر شما