شناسهٔ خبر: 65332153 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

۹۵۸ هزار و ۷۶ نفر در استان قزوین واجد شرایط رای دادن هستند

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: در استان قزوین آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات وجود دارد و ۹۵۸ هزار و ۷۶ نفر شامل  ۴۸۸ هزار و ۴۱ نفر مرد و ۴۷۰ هزار و ۳۵ نفر زن واجد شرایط رای دادن هستند. رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: در استان قزوین آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات وجود دارد و ۹۵۸ هزار و ۷۶ نفر شامل  ۴۸۸ هزار و ۴۱ نفر مرد و ۴۷۰ هزار و ۳۵ نفر زن واجد شرایط رای دادن هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ نشست مسئولان ستاد انتخابات استان چهارشنبه شب با حضور خبرنگاران و فعالان رسانه در استانداری برگزار شد.

عباس کاظمی در این نشست اظهارداشت: همه نیروهای دست اندرکار در قالب ستاد انتخابات استان آمادگی کامل دارند تا انتخابات باشکوهی برگزار شود و در این راستا تحرک خوبی در استان دیده می شود و شور و نشاط روبه افزایش بوده که باید تا روز آخر تداوم یابد.

وی بیان کرد: گام به گام تا تشکیل مجلس دوازدهم جلو می رویم و تکلیف رسانه ها هر روز بیشتر می شودو بر اساس فرآیندهای قانونی فرمانداران حوزه های انتخابی اخرین آگهی را باید منتشر کنند که این کار نیز انجام شده و از ساعت صفر روز سوم اسفند ماه ( امشب) تبلیغات شروع شده و تا روز پنجشنبه هشت صبح روز قبل از انتخابات ادامه دارد.

کاظمی تصریح کرد: در استان قزوین جمعیت کل واجدان شرایط ۹۵۸ هزار و ۷۶ نفر است که ۴۸۸ هزار و ۴۱ نفر مرد و ۴۷۰ هزار و ۳۵ نفر زن هستند.

وی گفت: در شهرستان قزوین 454 هزار و 509 نفر، تاکستان 139 هزار و 968 نفر، در البرز 160 هزار و 114 نفر، در بویین زهرا 96 هزار و 391 نفر، آبیک 73 هزار و 943 نفر و آوج 34 هزار و 122 نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین یادآورشد: تعداد رای اولی ها در استان قزوین نیز ۴۸ هزار و ۴۶۰ نفر است که ۲۴ هرار و ۸۹۹ نفر پسر و ۲۳ هزار و ۵۶۱ نفر دخترهستند.

وی اظهارداشت: تا ۷۲ ساعت قبل روز رای گیری در انتخابات امکان انصراف نامزدها وجود دارد .

این مسئول در خصوص آخرین وضعیت ثبت نام کنندگان و تاییدشدگان نیز گفت: مجموع ثبت نام کنندگان ۳۴۹ نفر بود که  ۵۱ نفرعدم تایید صلاحیت شدند، عدم احراز ۸ نفر و تاکنون ۲۳ نفر منصرف شدند و جمع کلی تایید شدگان نیز ۲۳۱ نفر می باشد.

وی گفت: در حوزه انتخابیه قزوین، البرز و آبیک تعداد ۱۵۰ نفر برای دو کرسی و در واقع برای هر صندلی ۷۵ نفر با هم رقابت می کنند که این رقابت در بویین برای هر صندلی ۵۶ نفر و حوزه تاکستان ۲۵ نفر برای کسب یک صندلی مجلس است.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین یادآورشد: در دوره قبل مجموع ثبت نام کنندگان ۲۳۳ نفر بودند که ۸۳ نفر تایید شدند و ۷۵ نفر عدم تایید شدند و در این دوره با ثبت نام ۳۴۹ نفرو تایید ۲۳۱ نفر و عدم تایید ۵۱ نفر در نهایت در ثبت نام نهایی حدود۵۰ درصد افزایش و در تایید صلاحیت شده ها سه برابر افزایش و عدم تایید هم ۳۰ درصد کاهش داریم.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین تصریح کرد: در روز ۱۱ اسفند تعداد ۱۰۹۶ شعبه اخذ رای شامل ۸۳۹ شعبه ثابت و ۲۵۷ شعبه سیار برای رای گیری پیش بینی شده که ۷۰۳ شعبه شهری و ۳۹۳ شعبه روستایی است.

کاظمی اضافه کرد: در مجموعه فرمانداری ها و بخشداری تنعداد ۳ حوزه اصلی و ۱۶ حوزه فرعی پیش بینی شده که مجموعه اقدامات برای برگزاری انتخابات در حوزه اجرا و سایر موارد مهیا شده است.
 
استان قزوین آماده برگزاری انتخابات با بسترسازی مناسب است

وی گفت: از ساعت صفر امشب تبلیغات کلید خواهد خورد و از فردا فیلم های تبلیغاتی نامزدهایی که برای حضور در شبکه های سیما اعلام آمادگی کرده اند پخش خواهد شد و مناظره ها نیز ضبط شده و از سه شبکه «انتخاب» در قزوین، «تمدن» در بویین زهرا و«تاک» در تاکستان این برنامه ها پخش خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان اظهارداشت: هفت برنامه دو ساعته برای مناظره تدارک دیده شده که در حوزه تاکستان فقط ۴ نفر و در بویین زهرا ۱۴ نفر و قزوین ۴۰ نفر داوطلب مناظره شدند.

وی اضافه کرد: در مناظره ها هفت موضوع و محور تعیین شده و اظلاع رسانی مناسب هم شده تا نامزدها و هوادانشان این برنامه ها را مشاهده کنند.

کاظمی اظهارداشت: تبلیغات خبرگان رهبری دو هفته است که میان سه نفر نامزد رقابت داریم.

۹۵۸ هزار و ۷۶ نفر در استان قزوین واجد شرایط رای دادن هستند

پیش بینی دو فروند بالگرد برای مناطق صعب العبور و کوهستانی 

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین بیان کرد: برای مناطق کوهستانی و صعب العبور مانند الموت شرقی و غربی و طارم نیز دو فروند بالگرد پیش بینی شده است.

وی گفت: درقانون جدید فصل ششم تبلیغات و چارچوب آن، جرایم و تخلف و مجازات پیش بینی شده و در آیین نامه قانون چارچوب تبلیغات روشن و جرایم به روز رسانی شده است.

این مسئول اظهارداشت: این روزها در فضای مجازی و غیرمجازی مواردی از تخلف دیده می شود که توصیه کرده ایم بر اساس قانون رفتار و نسبت به حفظ اعتماد سرمایه اجتماعی دقت کنند تا یک فضای تخریبی شکل نگیرد زیرا سیاه نمایی و غوغاسالاری معنا ندارد و باید با نقد درست و ارایه برنامه نظر مردم را جلب کرد.

کاظمی گفت: در یک تریبون یک طرفه نباید انتقادات ناشایستی صورت گیرد و روی ذهن مخاطب تاثیر بگذارد و سخنان ما هتک حیثیت نشود زیرا می توان شکایت کرد و دامن زدن به دو قطبی ها صلاح نیست زیرا در گذشته دیدیم که دو قطبی های کاذب چقدر آسیب زده   است و باید مراقبت کنیم تا ذهنیت جامعه به سمت تفرقه نرود.

رئیس ستاد انتخابات استان بیان کرد: این که وعده داده می شود باید وظایف نمایندگان مشخص باشد و مردم بدانند فقط قانون گذاری و نظارت در چارچوب رسالت نماینده است و دخالت با توجیه نظارت نداریم و نامزد در صحنه رقابت لازم است مراقب باشد تا وعده غیرمسئولانه و غیر واقعی ندهد.

کاظمی بیان کرد: در قانون در خصوص ابعاد پوسترها و بروشورهای تبلیغاتی مشخص شده و یک ستاد انتخاباتی اصلی و فرعی در شهرها و مناطق برای نامزدها تعیین شده که امکان نصب پوستر در هر ابعادی هست اما دیگر اقلام تبلیغی در خارج از این محیط حداکثر باید ۱۰۰ در ۷۰ باشد.

وی اظهارداشت: ظرفیت الصاق پوستر در قزوین در ۸۰۰ نقطه تعیین شده که کمیته امحا هم داریم که با هماهنگی ناجا و فرمانداری و شهرداری نسبت به امحا اقلام تبلیغاتی غیر مجاز برخورد می شود.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین یادآورشد: نامزدها بایستی اقدامات هواداران را پاسخگو باشند و رفتار هواداران خود را کنترل کنند زیرا همچنان تخلف زیادی در فضای مجازی از جنس تخریب، تهدید، توهین و هم تبلیغات زودهنگام داریم که دستگاه قضایی تذکر می دهد.

وی بیان کرد: در استان همه مدیران در فضای بیطرفی هستند و تاکنون از سوی مدیران هم تخلفی گزارش نشده است.

کاظمی اظهارداشت: بیش از ۵۰ درصد رای در حوزه انتخابیه شهرستان قزوین است و برای اولین بار تخلف نامزدها در حوزه تبلیغات بر اساس سامانه شفافیت مالی در دادگاه صالحه منجر خواهد شد و در صورت اثبات تخلف این نامزد تا دو دوره از حضور در انتخابات محروم شده و اعتبارنامه اش رد می شود.

کاظمی در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: مراحلی که برای بررسی صلاحیت در نظر گزفته شده ابتدا هیئت اجرایی و سپس نظارت استان است و یک مرحله رسیدگی در شورای نگهبان صورت می گیرد که تبصره هم دارد که اگر فردی در مراحل قبل تایید شده و در مرحله شورای نگهبان رد شده امکان رسیدگی مجدد دارد اما دیروز اسامی نهایی نامزدها از سوی شورای نگهبان اعلام شد.

در فرآیند انتخابات با هیچ کسی تعارف نداریم 

رئیس ستاد انتخابات استان در خصوص برخورد با متخلفان گفت: در این زمینه کسی مصونیت ندارد و سوگلی نداریم و ما با هیچ کسی تعارف نخواهیم کرد و اگر هر نامزدی در بخش های مختلف قانون را رعایت نکند برخورد می کنیم.

۹۵۸ هزار و ۷۶ نفر در استان قزوین واجد شرایط رای دادن هستند

وی در پاسخ به سوالی در خصوص توانمندی فرماندار جدید قزوین در برگزاری انتخابات اظهارداشت: فرماندار جدید قادراست انتخابات را برگزار کند زیرا اقدامات و فرآیندهای شایسته انتخابات طی شده و فرایند آن فردی نیست و جمعی تعریف شده و تیم فرمانداری هم آمادگی کامل دارد تا انتخابات را بخوبی برگزار کند و فرماندار جدید هم چون قبلا در هیئت های اجرایی مسئولیت داشته و با تجربه است کوچکترین مشکل امنیتی نداریم.

کاظمی در ادامه افزود: کسانی که در تاکستان تایید نشدند حتما هوادارانشان تمکین به قانون خواهند کرد و اگر تخلفی صورت گیرد هم برخورد پیشگیرانه و هم قاطع خواهیم کرد.

وی اظهارداشت: برنامه ریزی خواهد شد تا خبرنگاران در تهیه خبر از شعب اخذ رای هیچ مشکلی نداشته باشند.

در ادامه با حضور براتی مدیرکل ارشاد قزوین از پوستر جشنواره رسانه ای مسیر آینده رونمایی شد.

انتهای پیام

نظر شما