شناسهٔ خبر: 65329482 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هدف جایزه نکست ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به فناوری‌های نوظهور است

مصلحی رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در آیین اختتامیه جایزه ملی فناوری نکست اظهار کرد: جایزه نکست اهداف مختلفی دارد که یکی از آنها اضافه کردن محصولات دانش بنیان به سبد کشور و ورود شرکت‌ها به فناوری‌های نوظهور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آیین اختتامیه جایزه ملی فناوری نکست در محل هتل عباسی اصفهان با حضور روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی فناوری اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و دکتر زلفی‌گل وزیر علوم برگزار شد.

مصلحی رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در آیین اختتامیه جایزه ملی فناوری نکست اظهار کرد: جایزه نکست اهداف مختلفی دارد که یکی از آنها اضافه کردن محصولات دانش بنیان به سبد کشور است یکی از اهداف دیگر ورود شرکت‌های بزرگ و صنایع بزرگ به فناوری‌های نوظهور است.

وی گفت: اصفهان در علم و فناوری پیشتاز است. نخستین شهرک علمی و تحقیقاتی در اصفهان ایجاد شده است. نخستین مرکز رشد در اصفهان ایجاد شده است.‌نسختین جشنواره کارآفرینی شیخ بهایی در اصفهان است.

مصلحی گفت: شعار جایزه نکست ایران پیشرفته یا فناوری‌های نوظهور است.‌ نکست محل حضور شرکت‌های بزرگ است و‌کارهای متعددی در‌ محصولات دانش‌بنیان ایجاد کردند و این شرکت‌ها از درآمد و فروش بالایی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: محصولاتی که در جشنواره نکست ارائه شده است در سه حوزه فناوری‌های. نوظهور، هوش مصنوعی و رباتیک، اتصال‌پذیری، زیست فناوری و مهندسی زیست است.

رییس پارک علم و تحقیقاتی اصفهان تصریح کرد: 240 طرح اولیه در جایزه نکست آمده است و 4 مرحله داوری ایجاد شده است که 30 شرکت به مرحله نهایی رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: جایزه شرکت اول 5 میلیارد تومان و 15 میلیارد تومان تسهیلات، جایزه شرکت دوم 3 میلیارد تومان و 9 میلیارد تومان و شرکت سوم 2 میلیارد تومان و 6 میلیارد تومان تسهیلات است.

انتهای پیام/

نظر شما