شناسهٔ خبر: 65329257 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رقابت ۲۳۱ داوطلب انتخابات مجلس در استان قزوین

رییس ستاد انتخابات استان گفت: از فردا ۲۳۱ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تبلیغات خود را آغاز می‌کنند.

صاحب‌خبر -

عباس کاظمی در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه تمام تمهیدات برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان فراهم شده است افزود: آخرین فهرست تایید داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی که شورای نگهبان به ستاد انتخابات استان ارسال کرده ۲۳۱  نامزد است.
وی افزود: مجموعه ثبت نام کنندگان برای انتخابات مجلس ۳۴۹ نفر بودند که از این مجموع ۵۱ نفر عدم صلاحیت و  ۸ نفر عدم احراز شدند و ۲۳ داوطلب هم انصراف دادند.

به گفته رییس ستاد انتخابات، در حوزه قزوین، البرز آبیک ۱۵۰ نفر، در حوزه انتخابی بویین زهرا و آوج ۵۰ نفر و در حوزه انتخابی تاکستان ۲۵ نفر با هم رقابت می‌کنند.
کاظمی اضافه کرد: در این دوره از انتخابات در حوزه ثبت نام‌ها ۵۰ درصد، در تایید شدگان سه برابر افزایش و در عدم تایید ۳۰ درصد کاهش داشتیم.
رییس ستاد انتخابات گفت: ۱۰۹۶ شعبه اخذ رای که ۲۵۷ شعبه آن سیار است برای انتخابات در نظر گرفته شده که ۷۰۳ شعبه آن شهری و ۳۹۳ شعبه روستایی است.
وی تاکید کرد: دو فروند هلیکوپتر هم در مناطق طارم سفلی و الموت برای حمل صندوق‌های رای در نظر گرفته شده است.
فتوحی دبیر ستاد انتخابات هم در این نشست گفت: اخذ رای توسط یکی از مدارک شامل شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه یا کارت پایان خدمت انجام می‌شود.
فتوحی افزود: مُهر در شناسنامه زده نمی‌شود، ولی وجود کد ملی الزامی است.
دبیر ستاد انتخابات، ساعت شروع رای دهی را ۸ صبح تا ۱۶ اعلام کرد که با دستور وزیر کشور نهایتا تا ساعت ۲۴ قابل تمدید است.
وی تاکید کرد: ۲۵ هزار نفر در روز اخذ رای در فرایند انتخابات خدمت می‌کنند و ۲۵ فرایند انتخابات الکترونیک و تنها یک فرایند یعنی شمارش آرا دستی است.

نظر شما