شناسهٔ خبر: 65318730 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

اسلامی: احتمال سفر گروسی به ایران در آینده نزدیک

صاحب‌خبر -

شفقنا- رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: سفر به ایران در دستور کار رافائل گروسی قرار دارد و این سفر احتمالا سال آینده انجام شود.

به گزارش شفقنا، آقای محمد اسلامی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به پنجاهمین سال انرژی اتمی در سال 1403 گفت: با توجه به اینکه رویداد سی‌امین کنفرانس ملی هسته‌ای و اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای را هم خواهیم داشت میهمانان زیادی داریم و از کشورهای مختلف جهان اعلام آمادگی کرده‌اند که حضور پیدا کنند.

وی افزود: این برنامه اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد و از آقای گروسی هم دعوت شده که در آن کنفرانس سخنرانی کنند.

وی درباره رابطه ایران با آژانس بین المللی انرزی اتمی گفت: تعاملات ایران با آژانس در یک روال طبیعی قرار دارد و گفت وگوها در جهت رفع ابهامات و توسعه همکاری‌ها، صورت می‌گیرد.

وی درباره سفر دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران اظهار کرد: آقای گروسی هم برای سفر به ایران اظهار تمایل کرده‌اند و در دستور کار ایشان است اما به دلیل تراکم برنامه‌ها بعید است این سفر در اسفند باشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است گزارش جدیدی علیه ایران به شورای امنیت برود؟ گفت: آژانس به طور طبیعی هر سه ماه یک بار برای شورای حکام و هر ۶ ماه یک بار برای شورای امنیت سازمان ملل گزارش می‌دهد. یک بخشی از گزارش در بخش پادمان رفتار جاری صنعت هسته‌ای ما و نظارت‌هایی است که صورت می‌گیرد.

وی بیان داشت: بخش دوم گزارش که ویژه برجام است و طبق قطعنامه ۲۲۳۱ برجام در دستور کارشان قرار دارد و انطباق یا عدم انطباق با برجام را گزارش می‌کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه بر اساس مواد ۲۶ و ۳۶ برجام برای اینکه طرفین متعهد به تعهداتشان عمل نکردند، ما طبق قانون اقدام راهبردی عمل می‌کنیم که گزارشات آن هم باز توسط آژانس تهیه و منتشر می‌شود.

نظر شما