شناسهٔ خبر: 65311209 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

واکنش جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی به وتوی آمریکا

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرد: این وتو، چراغ سبزی است برای اشغالگران به منظور ارتکاب کشتار‌های بیشتر و قتل عام مردم بی دفاع فلسطین است.

صاحب‌خبر -

واکنش جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین به وتوی آمریکا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین؛ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به اقدام آمریکا به وتوی قطعنامه آتش‌بس در غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد: این جنبش اقدام دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به وتوی پیش نویس قطعنامه الجزایر در شورای امنیت، که خواستار آتش بس فوری انسان دوستانه و توقف کوچ اجباری فلسطینی‌ها بوده است، را به شدت محکوم می‌کند.

حماس افزود: ما به شکست کشاندن این قطعنامه از سوی آمریکا را به منزله متوقف کردن اراده بین المللی به نفع برنامه‌های رژیم نازیسم اشغالگر با هدف کشتار و آواره کردن بیشتر مردم فلسطین می‌دانیم.

در این بیانیه آمده است: جو بایدن و دولت او مسئولیت مستقیم مانع تراشی در روند صدور قطعنامه برای توقف تجاوزگزی به غزه را بر عهده دارند. این وتو، چراغ سبزی است برای اشغالگران به منظور ارتکاب کشتار‌های بیشتر و قتل عام مردم بی دفاع ما از طریق بمباران و گرسنگی، و همچنین مشارکت مستقیم در جنگ نابودی علیه کودکان و غیرنظامیان بی دفاع در نوار غزه است.

محمد الهندی از مسئولان جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز گفت: اسرائیل در حال نسل کشی است و هیچ کس آن را پاسخگو نمی‌کند. هیچ مقصدی برای غیرنظامیان وجود ندارد و آنها در همه جا در معرض گرسنگی قرار دارند.

الهندی تاکید کرد: واشنگتن مسئولیت تامین مالی و حمایت سیاسی و تسلیحاتی از اسرائیل را بر عهده دارد.

وی گفت: رژیم صهیونیستی از چارچوب توافق پاریس عقب نشینی کرد در حالی که مقاومت پاسخ خود را ارائه کرده بود.

گفتنی است؛ آمریکا قطعنامه پیشنهادی الجزایر در شورای امنیت سازمان ملل برای برقراری آتش بس فوری در نوار غزه و ورود کمک های بشردوستانه به این منطقه را وتو کرد.

 

نظر شما